علیرضا کمرئی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش تفویض امور به استان ها و مناطق است، اظهار کرد: اجرای فرایند ثبت نام یکی از این موارد است که به استان ها و مناطق واگذار شده است.
وی گفت: بر این اساس اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران دستورالعمل ستادهای ثبت نام دانش آموزان را تدوین و به مناطق ابلاغ خواهد کرد و مناطق هم ستادهای اصلی خود را در اداره کل مناطق مستقر می کنند.
کمرئی افزود: برای مدیریت تمام فرایندهای مربوط به ثبت نام دانش آموزان و بازگشایی مدارس ستادهای فرعی مشابه سال های گذشته برای دسترسی راحت تر اولیا و دانش آموزان و پاسخگویی به آنان در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران شکل خواهد گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: همچنین میز هدایت و پاسخگویی برای آگاهی و راهنمایی بیشتر خانواده ها و دانش آموزان مراجعه کننده به مناطق آموزش و پرورش ایجاد خواهد شد تا آنان را برای ثبت نام به نزدیکترین مدرسه به محل سکونتشان راهنمایی کند.
وی درباره فرایند ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی گفت: سنجش سلامت از ملزومات ثبت نام این دانش آموزان است که از خردادماه آغاز می شود و برای اجرای این طرح باید لینک و ارتباطی میان سامانه سنجش و سامانه سناد(سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان) به وجود بیاید.
کمرئی افزود: امروز در نشستی با مسئولان دانشگاه های علوم پرشکی فرایند مراحل اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان را نهایی خواهیم کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان مجهز و آماده سازی شده، اظهار کرد: زمانی که لینک سنجش سلامت با سامانه سناد عملیاتی شود، فرایند سنجش سلامت نوآموزان آغاز و ثبت نام نوآموزان انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر دانش آموزان کلاس اول ابتدایی، پیش دبستانی ها هم مشمول سنجش سلامت هستند که این طرح با تاخیر برای آنان انجام می شود.
کمرئی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس هفته اول خردادماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت، گفت: اصراری داریم که ثبت نام دانش آموزان به سرعت انجام شود تا ما بتوانیم در شهریورماه نسبت به کلاس بندی و تشخیص دقیق نیازها که پیش بینی شده، اقدامات لازم را انجام داده و کلاس های درس را اول مهر برای سال تحصیلی 97-96 آغاز کنیم.
به گزارش ایرنا، معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این هفته دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی 97-96 را ابلاغ کرد.
براساس این دستورالعمل با هدف کاهش تمرکز و تفویض اختیارات و به منظور برنامه‌ریزی، ساماندهی و نظارت بر امور مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان با حضور در کمیته برنامه‌ریزی استان و منطقه بررسی و اقدامات لازم پیش‌بینی و انجام خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.