به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز چهارشنبه در محل گلزار شهدای گمنام شهرستان قرچک برگزار شد ، نیروهای نظامی و انتظامی آمادگی و اقتدار خود را در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.
مسئولان شهرستان قرچک همچنین با حضور در گلزار شهدای گمنام و نثار گل به مزار آنان ، بر تداوم راه شهیدان تأکید کردند.
فرماندار قرچک دراین مراسم گفت: عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر، پیش بینی تمامی کارشناسان نظامی را در عدم توانایی رزمندگان در باز پس گیری خرمشهر نقض کرد و ثابت نمود که جوانان ایران اسلامی با تکیه بر باور و توان الهی می توانند هر کار غیر ممکن را انجام دهند.
مسعور مرسل چور افزود : آزادی خرمشهر سند جاودانه افتخار و رشادت رزمندگان غیور ایران اسلامی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس است و برگ زرینی در طول تاریخ سراسر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود.
وی گفت : آزادی خرمشهر در حالی محقق شد که هیچ یک از تحلیل گران سیاسی و کارشناسان جنگ های جهان تصور این امر را محال می دانستند ولی رزمندگان اسلام ثابت کردند که در سایه همدلی ، وحدت و ولایت مداری محض می توان کارهای محال را انجام داد.
وی تصریح کرد: امام راحل پس از آزاد سازی خرمشهر جمله معروف خرمشهر را خدا آزاد نمود را بیان فرمودند تا به همگان اعلام کنند که دست خداوند همواره با رزمندگان اسلام است و تا زمانی که پشتیبان این مردم خداوند است ، هیچ قدرتی نمی تواند بر آنها غلبه پیدا کند.
فرماندار قرچک گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردها و پیشرفت های خود را مدیون خون شهیدان می داند و امروز همه وظیفه دارند تا با ادامه راه شهیدان ، به عزت و اقتدار ایران اسلامی بیافزایند.
امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان انقلاب اسلامی ودوران هشت سال دفاع مقدس گفت : فتح خرمشهر مهمترین عامل ایجاد خودباوری مضاعف در مردم ایران گردید و سبب شد تا اتحادو همدلی میان اقشار مختلف جامعه بیش از پیش نمایان شود .
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی گفت: مردم ایران که در طول دوران مبارزات انقلابی طعم اتحاد و انسجام را چشیده بودند این بار نیز درسایه الطاف خداوند و رهبری های امام راحل ، با اتحاد و همدلی به موفقیتی عظیم نائل آمده و با فتح خرمشهر تمام معادلات نظامی جهان را بر هم زدند .
وی تصریح کرد: شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به عشق امام خمینی (ره) و در راستای حراست از ولایت فقیه و حفظ ارزشهای اسلام ناب محمدی جان خود را در راه اسلام فدا کردند و تا این ارزش ها تا همیشه تاریخ زنده باقی بماند.
وی بیان داشت :رزمندگان اسلام هیچگاه از مرگ نهراسیدند و در راه اسلام جان خود را فدا کرد و تا ابد جاودانه ماندند ، امروز همه افراد وظیفه دارند تا با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنان ، راه شهیدان را ادامه داده و پرچم سرافرازی آنان را برافراشته نگاه دارند.
خرمشهر درعملیات الی بیت‌المقدس و پس از 578 روز اشغال در سوم خرداد سال 1361 به دست رزمندگان اسلام آزاد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.