به گزارش ایرنا، ظهر امروز آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی، از مراجع عظام تقلید برای اقامت تابستانه وارد شهر دماوند شد و مورد استقبال مسئولان و مردم متدین و دین‌مدار این شهر قرار گرفت.
این مرجع عالیقدر به روال هر سال در ایام تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه جهت اقامت و تمرکز بر مطالعات و پژوهش‌های خود به شهر دماوند سفر می‌کند.
جوادی‌آملی نمازهای یومیه را در مسجد قائم آل محمد (عج) محله احمدآباد شهر دماوند اقامه خواهد کرد و تا پایان تابستان نیز در این شهر اقامت خواهند داشت.
در این مدت، بسیاری از مسئولان و مقامات کشوری و لشگری، روحانیان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه تهران و استان‌‌های همجوار، دانشجویان، پاسداران، نیروهای انتظامی و نظامی برای دیدار با این مدرس برجسته حوزه‌های علمیه به دماوند می‌آیند.
حضور آیت‌الله جوادی‌آملی، فضای شهرستان دماوند را بسیار عطرآگین می‌کند و معنویت خاصی به این منطقه می‌بخشد.
اقامه نماز جماعت ظهر و شب، برگزاری کلاس‌های اصول فقه و اخلاق و همچنین اقامه نماز عید سعید فطر از جمله برنامه‌های این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع در محله احمدآباد شهر دماوند خواهد بود.
**دماوند سال‌ها میزبان شخصیت‌های برجسته جهان اسلام بوده است
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در حاشیه آیین استقبال از آیت‌الله جوادی‌آملی به ایرنا گفت: شهرستان دماوند ده‌ها سال بوده که میزبان عالمان دینی، فقهای بزرگ، حکمای الهی و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام است.
وی افزود: در این بین، خرسند هستیم که شخص بزرگی همچون آیت‌الله جوادی‌ آملی، بیش از سه دهه است که شهر و دیارمان را به حضورشان نورانی می‌کنند.
این مقام مسئول گفت: حضور آیت‌الله جوادی‌آملی در دماوند، عطر حضور عالم ربانی و حکیم الهی علامه طباطبایی را برای ما به ارمغان می‌آورند و شایسته است که این حضور پرفیض را قدر بدانیم و همانند سال‌های گذشته مغتنم بشماریم.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.