به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران؛ علی کریمی اصل گفت: بیشترین تمرکز کمیته امداد پرداخت کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت است بطوری که بیش از 60 هزار خانوار از این نهاد ماهانه کمک معیشت بلاعوض دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه در سال 95 حدود 10 هزار و 600 خانوار از کمیته امداد استان تهران کمک هزینه اجاره مسکن دریافت کرده اند،افزود: خانواده های تحت حمایت بیش از 18 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل کمک های مردمی بابت کمک به تامین بخشی از هزینه های اجاره مسکن خود دریافت کردند .
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تلاش می کند با حمایت و همکاری کارگزاران نظام، مردم و اراده مددجویان، مشکلات جامعه هدف تحت حمایت این نهاد را به حداقل برساند اظهارداشت : با محدودیت منابع مالی برای تامین هزینه های اجاره مسکن خانواده های نیازمند این مساعدت بخش کوچکی از نیاز خانواده های تحت حمایت را مرتفع می کند.
کریمی اصل همچنین به معافیت پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات قانونی اشاره کرد و گفت : بر اساس اجرای بند (د) ماده 39 قانون برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی اجتماعی،سیاسی کشور و بند 5 تبصره 17 بودجه مبنی برمعافیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور از پرداخت هزینه های صدور پروانه های ساختمانی،عوارض شهرداری،هزینه انشعاب آب،برق و گاز برای یک بار و در حد واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف با همکاری دستگاه های ارائه دهنده خدمات ذکر شده خانوارهای کمیته امداد از این قانون بهره مند شدند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت‌: دراجرای این بند از قانون بودجه در سال گذشته 896 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان از این تسهیلات به طور رایگان استفاده کردند و انشعاب فاضلاب با 406 مورد بیشترین سهم معافیت را برای خانوادهای کمیته امداد استان داشته است.
وی با اشاره به اینکه درسال گذشته به ترتیب انشعاب گاز 125 ، برق 140 ، آب 179 ، فاضلاب 406، گواهی ساختمانی 23 و عوارض شهرداری 23 مورد را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: مددجویان متقاضی دریافت انشعابات قانونی آب،برق و گاز می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و دریافت معرفی‌نامه به ادارات مذکور مراجعه و از این انشعابات رایگان بهره‌مند شوند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.