به گزارش خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح ‌دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که در مسجد جامع شهر برگزار شد، با اشاره به برگزاری حماسه بزرگ انتخابات اظهار کرد: امروز روز جشن بزرگ جمهوریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: امروز روزی است که دشمنان ما ناامید و نگران و ارواح طیبه شهدا و امام راحل شاد هستند؛ امروز روز شادی دل رهبر معظم انقلاب است که این روز را به همه ایرانیان تبریک عرض می‌کنیم.
امام جمعه دماوند افزود: در نظام ولایی و اسلامی نقش مردم اساسی و محوری است؛ گاهی این نقش با حضور در راهپیمایی‌ها و مصلاهای نماز جمعه تجلی می‌یابد و گاهی پای صندوق‌های رأی جلوه مردم سالاری دینی را به رخ جهانیان می‌کشاند.
فتاح‌دماوندی گفت: اعتقاد و اعتماد به مردم مهم‌ترین کانون اقتدار و عزت ملی ماست و اکنون در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت نام دارد، مردم بار دیگر جهت افزایش اقتدار ملی و کارآمدی نظام پای صندوق‌های رأی می‌آیند و به کاندیداهای مورد علاقه خود رأی می‌دهند.
وی با بیان اینکه انتخابات در ایران اسلامی با آزادی و سلایق مختلف سیاسی افراد برگزار می شود، بیان کرد: البته لازمه به دست آوردن نتیجه این است که سلامت، امنیت و تمکین به قانون و نتیجه انتخابات مورد قبول همه باشد.
امام جمعه دماوند بیان کرد: بعد از انتخابات و اعلام نتایج، رقابت‌ها باید به رفاقت‌ها تبدیل شود و قطعاً مردم امروز حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد؛ مردم و جوانانی که در سوم خردادماه سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس که روز مقاومت ایثار و پیروزی است، خرمشهر را فتح کردند درحالی که از حزب و جناح خاصی نبودند.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی اضافه کرد: امروز برای اطاعت از فرمان مقام معظم رهبری باید پای صندوق‌های رأی آمد تا به استقلال و آزادی نظام استحکام بخشد؛ باید این نعمت مردم سالاری و حضور مردم در عرصه‌های مختلف را سپاس‌گزاری کنیم.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.