امیر محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 6 هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر دبیرستان های دوره دوم نظری ، هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش برای نخستین بار در انتخابات 29 اردیبهشت ماه شرکت کرده و سهم خود را در ساختن آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا می کنند.
وی افزود: آموزش و پرورش ورامین با همکاری ستاد انتخابات شهرستان با برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی ها ، آنان را با روش شرکت در انتخابات ، به ویژه انتخابات الکترونیک در حوزه شهر ورامین آشنا کرده اند.
محمدی بیان کرد: مسئولان مدارس نیز با برگزاری جلسه های تخصصی، ضمن افزایش آگاهی دانش آموزان از نقش تعیین کننده ای که در انتخابات بر عهده دارند ، آنها را در افزایش میزان مشارکت مردم در این رویداد مهم سیاسی ترغیب کرده اند.
وی افزود: دانش آموزان سفیران آگاهی جامعه هستند و می توانند آموخته های خود را به خانواده و جامعه انتقال داده و زمینه شکل گیری حماسه سیاسی را فراهم کنند.
مدیر آموزش و پرورش ورامین تصریح کرد: رای اولی ها که بارها در انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس شرکت کرده اند ، این بار در اولین تجربه رسمی خود در انتخابات نقش آفرینی خواهند کرد و با انتخابی آگاهانه، بلوغ سیاسی خود را جشن خواهند گرفت.
بیش از 49 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان ورامین مشغول به تحصیل می باشند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.