به گزارش ایرنا، حسین مرعشی روز دوشنبه در نشست خبری هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان که با موضوع انتخابات 29 اردیبهشت برگزار شد افزود: در سال 84، جبهه اصولگرایی و اصلاح طلبی با نامزدهای متعدد وارد میدان شده و دچار آشفتگی شدند و در نتیجه این دو جریان اصیل سیاسی حذف و جریانات ناشناخته‌ای ظهور کردند.
وی با بیان اینکه از ابتدا ماهیت این جریانات را می‌شناختیم و روشن بود که آنها فاقد هویت ملی، مذهبی و انقلابی هستند اظهار کرد: با سپری شدن 12 سال از آن مقطع بر همگان آشکار شد که با چه جریان بی‌ریشه و بی‌هویتی مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: اصلاح‌ طلبان پس از انتخابات 84 در بازسازی جبهه خود موفق عمل کرده و 2 تمرین جمعی موفقی را داشتند، یکی مربوط به سال 92 بود که باوجود عدم حضور نامزد اصلاح طلب و رد صلاحیت آقای هاشمی، از میان جبهه اصولگرایان معتدل دست به انتخاب زده و موفق شدند.
عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: انتخاب روحانی و انصراف عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 یکی از جلوه‌های مهم تشکیلاتی توام با خردورزی حکمیانه و با اتکا بر منافع ملی بود.
وی به تمرین دوم اصلاح طلبان در عرصه سیاسی اشاره و تصریح کرد: مانور دوم ما در انتخابات مجلس دهم بود که با وجود تمام محدودیت‌ها دومین گام را با موفقیت برداشته و در بیشتر شهرهای کشور به ویژه در شهرهای بزرگ به پیروزی کامل رسیدیم.
وی با بیان اینکه انتخابات امسال نیز دو جلوه دارد، گفت: جلوه نخست، حمایت از روحانی است که این حمایت در تصمیم با رای تمامی اعضای شورای عالی اصلاح طلبان نمود پیدا کرد و با معرفی آقای جهانگیری به عنوان نامزد دوم به ظهور و بروز رسید.

* لیست امید برای انتخابات شورای شهر تهران
عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌ طلبان در خصوص انتخابات شوراها نیز گفت: در مرحله نخست ثبت نام نامزدها و با توجه به اینکه ظرفیت های خوبی داشتیم، فراخوانی اعلام و حدود 700 نفر از حدود 3 هزار نامزد تایید صلاحیت شده دراین فراخوان ثبتنام کردند.
وی با بیان اینکه در مرحله بعد یک تیم کارشناسی 14 نفره تشکیل و به مدت سه هفته اظهارات نامزدها به طور کامل مورد بررسی قرار دارد اظهار کرد: گفت: در گام سوم ، کسانی که بیشترین امتیاز را داشتند به مرحله بعدی رفته و براساس تقسیم کار تخصصی، تخصص های موردنیاز را احصا و درنتیجه برای مدیریت شهری 4 کرسی، برای معماری و شهرسازی 3 کرسی، محیط زیست 2 کرسی، بهداشت و سلامت 1 کرسی، خدمات پیشرفته و شهر تکنولوژی 1 کرسی، امور اجتماعی 3 کرسی، مالی 1 کرسی و بخش حقوقی هم 1 کرسی مشخص شد.
عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: 150 نفر را براساس تحصیلات و سوابق حرفه‌ای بین این گروه ها تقسیم کرده و بعد همه را دعوت کردیم و با توجیه آنها و انتقال اطلاعات از آنها درخواست شد که خودشان در انتخاب افراد اصلح به ما کمک کنند و انتطار داشتیم این افراد برای هر کرسی 3 نفر را انتخاب کنند اما از آنجا که همه این افراد دارای تجربه و صلاحیت بودند، خودشان متوجه شدند انتخاب کار سختی است و از میان این 10 گروه هیچ کدام دست به انتخاب نزدند و تصمیم گرفتند دوباره اختیار کار را که شورای عالی به کاندیداها تفویض کرده بود به شورای عالی بازگردانند.
مرعشی با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران، گفت:‌ این لیست نتیجه کار جمعی اصلاح طلبان بوده و هیچ حزب و فرد و شخصی اعلام نظر خاص نداشته و لیست بر اساس خرد جمعی تهیه شده است.
به گفته وی، هرچند که اگر قرار بود هر یک از ما شخصا دست به انتخاب بزنیم ترجیحات دیگری داشتیم اما وقتی قرار است کاری را جمعی انجام دهیم باید تسلیم خرد جمعی باشیم.
وی ادامه داد:‌ نکته دوم مربوط به دموکراتیک بودن این انتخاب و ضرورت پایبندی به آن است، همه این افراد میثاق‌نامه‌ای را امضا کردند که در یک بند آن بر لزوم انصراف افراد خارج از لیست به نفع نامزدهای لیست تاکید شده است.
مرعشی افزود: نکته دیگر اینکه ما انتخاب را در یک مقطع برعهده نامزدها گذاشتیم و خودشان متوجه سختی کار شدند، چون انتخاب بین افراد اصلح است و به هر حال همه به این نتیجه رسیدند که چاره‌ای جز حمایت از لیست ندارند.
مرعشی افزود:‌ البته در خصوص کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر تهران از 31 نفر به 21 نفر نیز به نظر ما کار درستی نبود چراکه برخی مناطق 22 گانه تهران بیش از یک استان بزرگ جمعیت دارند.
وی تصریح کرد‌: بنا داریم پیشنهادهایی را آماده و از طریق فراکسیون امید به جریان بیاندازیم تا شوراهایی را در مناطق ایجاد کرده و به سمتی برویم که شورای شهر تهران منتخب شورای مناطق باشد.
مرعشی در پایان خاطرنشان کرد: با عذرخواهی از جوانان و بزرگانی که نتوانستیم در لیست امید در خدمت شان باشیم، همه را به حمایت از لیست اصلی اصلاح طلبان برای شورای اسلامی شهر تهران می‌کنم.
شورای اسلامی شهر تهران براساس مصوبه شورای اسلامی در دوره پنجم 21 عضو خواهد داشت.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.