به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرسول کریمی روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، فرهنگی، هنری و ادبی دانش آموزان شهر تهران در تالار فرهنگ اظهار کرد: این مسابقات برای تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدای مهرماه در سه مرحله مدرسه ای، منطقه ای و استانی برگزار شد که در مرحله استانی 700دانش آموز پسر و 940 دانش آموز دختر برگزیده شدند.
وی افزود: دانش آموزان حائز رتبه برتر در مقطع دوم متوسط به مرحله کشوری که مردادماه سال جاری در نیشابور برگزار می شود، راه پیدا می کنند.
کریمی گفت: دانش آموزانی که در این مسابقات شرکت کرده و برگزیده شدند از فکر و اندیشه بالایی برخوردارند و به خود می بالیم که خدمتگزار چنین دانش آموزانی هستیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران تقویت روحیه خودباوری را از جمله اهداف مسابقات فرهنگی هنری عنوان کرد و افزود: انسانی که می خواهد قدرت لایزال الهی را با تمام معنا درک و احساس کند، اول باید خود را باور کند، ویژگی های مثبت خود را شناخته و از فرصت های موجود استفاده بهینه کند.
وی با بیان اینکه آموزش رفتار سازشی و اجتماعی و در کنار هم زندگی کردن و باهم بودن از دیگر اهداف مسابقات فرهنگی هنری است، اظهار کرد: این مسابقات به دنبال شناسایی استعدادها و توانمندی های دانش آموزان است.
کریمی با تاکید بر توجه به فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر گفت: ما باید فرمایشات ایشان را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم، ولایی بودن، ولایی زندگی کردن را بیاموزیم.
معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران افزود: همواره در طول تاریخ این مسئله مورد توجه بوده که هنر نزد ایرانیان است و بس، اما مهم‌تر از این مسئله هنری است که در اندیشه و افکار افراد وجود دارد.
به گزارش ایرنا، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، فرهنگی، هنری و ادبی دانش آموزان شهر تهران در پنج گرایش شامل هنرهای آوایی، نمایشی، آفرینش‌های ادبی، فضای مجازی و هنرهای دستی و تجسمی و یکصد رشته فرهنگی هنری زیرمجموعه این گرایش ها در سه مرحله مدرسه ای، منطقه ای و استانی برگزار شد.
آیین تجلیل از برگزیدگان سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت نیز روز گذشته برگزار و از 650 دانش آموز برگزیده تجلیل شد، رتبه های برتر مرحله استانی به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز که تیرماه سال جاری در استان های اردبیل و خراسان رضوی برگزار می شود، راه خواهند یافت.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:‌موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.