محمد حسین اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کوشش برای نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق کاربردی آن، مسئولیت پذیری اجتماعی در همه عرصه های زندگی و هنر، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی ـ اسلامی، نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه، مسائل اجتماعی و اخلاق مدنی، اندیشه ورزی و ارتقاء ذائقه فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر تئاتر، از جمله موضوعات جشنواره تئاتر تهران است.
وی گفت: ارتقا، اعتلا، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی در سطح استان به ویژه شهرستان های تابعه، با تاکید بر هویت و نقش گروه های تئاتری در فرآیند تولید نمایش نیز اهداف برگزاری این جشنواره است.
اسماعیلی عنوان کرد: این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و همکاری مرکز هنرهای نمایشی برگزار می شود.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: از تعداد گروه های شرکت کننده در جشنواره 12 گروه برای اجرا در استان، انتخاب و 2 گروه نیز با تشخیص هیات داوران به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی می شوند.
وی درباره شرایط شرکت در جشنواره گفت: هنرمندان استان تهران که در فاصله زمانی شهریور ماه 95 تا شهریو ماه سال 96 در یکی از سالن های استان حداقل هفت اجرای عمومیِ صحنه ای داشته اند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی تاکید کرد: نمایش های ارائه شده نباید از سوی همان گروه در هیچ یک از جشنواره های ملی، منطقه ای شرکت کرده باشند.
وی یادآور شد: آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت قرار داشته و بدیع بودن و خلاقیت در اجرای آثار در ارزیابی هیات داوران موثر خواهد بود.
فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران فروردین ماه منتشر شده و هنرمندان می توانند آثار خود را تا 5 شهریور ماه امسال به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان ولیعصر(عج)، تقاطع خیابان امام خمینی(ره)، جنب هنرستان موسیقی پسران، مجموعه تئاتر محراب، دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران ارسال کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.