به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی در بیست و هشتمین جشنواره تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان تهران که در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب به صراحت بیان کردند، حضور در انتخابات بسیار کلیدی است و نشانه مشروعیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه در 38 سال گذشته شورای امنیت سازمان ملل یکبار هم به نفع ایران از حق وتوی اعضای خود استفاده نکرده اظهار کرد: حضور گسترده و باشکوه مردم در پای صندوق های رای به منزله حق وتوی مردم ایران است.

* رونق اقتصاد و تولید به معنای اقتدار و عزت کشور است
استاندار تهران همچنین با اشاره به اینکه رونق بخش های تولیدی و صنعتی نشانه اقتدار، عزت و قدرت کشور است گفت: امسال که با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده باید تلاش کنیم که مسیر را برای ایجاد اشتغال آسان و بهتر هموار کنیم.
هاشمی اظهار کرد: صنایع محور توسعه کشورها است و به دنبال آن شغل ایجاد می شود و تولید و صادرات به همراه دارد.
وی با انتقاد از این رویکرد که یک کشور باید در همه بخش های صنعت ورود پیدا کند گفت که هیچ کشوری در دنیا در تمامی رشته های صنایع حضور و موفقیت ندارد، بیش از 130 رشته صنعتی در دنیا وجود دارد و آلمان که بیش از 1500 میلیارد یورو در این بخش صادرات دارد تنها در 23 رشته صنعتی فعالیت می کند.
هاشمی با بیان اینکه در عرصه تولید، صادرات نقش مهمی دارد تصریح کرد: کار تولید در کشور ما از صنایع بافندگی، مواد غذایی و فرش رونق یافته است و مطابق استعداد هر مکان و شهر یک صنایع مادر ایجاد می شود و این صنایع در آن منطقه محور حرکت، توسعه پایدار و اشتغال قرار می گیرد و نام آن منطقه در دنیا به عنوان تولید کننده محوری آن بخش مطرح می شود.

* ساماندهی صنوف و صنایع استان تهران با ساخت شهرک های صنعتی
استاندار تهران درادامه با اشاره به موفقیت کشورهای صنعتی در دستیابی به تولیدات صنعتی شاخص گفت: در استان تهران17 هزار واحد صنعتی و بیش از 80 هزار واحد صنفی تولیدی وجود دارد که به دلیل وجود محدودیت در ایجاد صنایع جدید، صنوف مختلف با مجوز و بدون مجوز راه اندازی شد و اکنون بسیاری از آنها به دلیل فرسودگی تجهیزات نیاز به نوسازی دارند.
هاشمی با اشاره به جانمایی 10 هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک های صنعتی در استان تهران افزود: برای ساماندهی صنایع و صنوف با کمک دولت شهرک های صنعتی از جمله شهرک صنعتی پوشاک را راه اندازی کردیم که تمامی اقدامات تولید پوشاک در این شهرک انجام می شود و به همین شیوه شهرک صنعتی دیگری برای صنوف در حال راه اندازی است.
استاندار تهران با اشاره به اینکه بیش از 420 هزار ملک تولیدی و خدماتی در این استان فعال است تصریح کرد: بیش از نیمی از این کارگاه ها بیش از 20 سال است که بدون مجوز فعالیت می کنند و تنها راه حل ساماندهی آنها استفاده از تکنولوژی روز است.

* دستاوردهای مهم برجام برای توسعه اقتصادی کشور
استاندار تهران با اشاره به دستاوردهای قابل توجه برجام برای توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: پیش از توافق برجام هواپیماهای ایران ایر برای پرواز به کشورهایی مثل آلمان یا انگلستان و به منظور تامین سوخت باید در یکی از کشورهای اروپای شرقی فرود می آمدند و پس از تلف شدن وقت مسافران به مقصد می رسید، اما اکنون هیچ مشکلی در زمینه هوایی نداریم.
وی افزود: حتی اجازه پهلو گرفتن کشتی های ما را در بنادرها نمی دادند، بعد چگونه توقع این را داشته باشیم که کالای ما حمل شود؟ حتی کشتی های ما با پرچم جمهوری اسلامی ایران اجازه تردد در برخی از مرزهای آبی کشورهای دیگر را نداشتند و بیمه هم نمی شدند اما اکنون کشتی های ما بدون هیچ مشکلی از مبدا به مقصد می روند.
وی افزود: اکنون می توانیم خودمان بسیاری از کالاها را بی واسطه خریداری کنیم، می توانیم نفت کشور را صادر کنیم در حالیکه پیش از برجام فقط به دو کشور هندوستان و چین اجازه صادرات داشتیم و 50 درصد پول نفت را نیز کالا و جنس به ما می دادند.
استاندار تهران در خصوص اقدامات انجام شده در استان نیز گفت: در شرق تهران 50 میلیون متر مکعب کسری آب شرب داشتیم و کیفیت آب شرب در مناطقی هممچون شهرری، قیام دشت، شهر قدس و مناطق 17،18،19 شهر تهران مشکل داشت که اکنون این مشکلات رفع شده است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/1109**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.