نورالله طاهری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع سیلاب در دو روستای فیروزکوه اظهار کرد: در همان ساعات اولیه ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه تشکیل و بالافاصله نیروهای امدادی و خدماتی برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی به روستاهای سیل‌زده اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه اکنون نیروها در حال بررسی آمارگیری و آواربرداری در روستاهای سیل‌زده فیروزکوه هستند، گفت: بر اثر وقوع سیل پنج خانه به طور کامل تخریب و به 50 خانه آب وارد شده است.
طاهری ادامه داد: حدود 20 خودرو در گل و لای سیلاب مانده است که نیروها در حال آزادسازی این خودروها هستند و همچنین مسیرهای جاده‌های روستاهای آتشان و انزها مسدود بوده که قسمتی از آن بازگشایی شده و مابقی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: شبکه‌های گازرسانی و آب‌رسانی قسمت‌هایی از روستاهای سیل‌زده قطع شده که اکیپ‌های مربوطه در حال فعالیت هستند تا پایان امروز این شبکه‌ها وصل شود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت:خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشته است.
**خدمات رسانی به 100 خانواده سیل زده «حبله رود» و «زرین دشت»
مهیار مقیمیان، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره امداد رسانی عوامل هلال احمر به 100 خانواده آسیب دیده از سیل دو روستای شهرستان فیروزکوه، خاطرنشان کرد: این حادثه که عصر روز گذشته اتفاق افتاد، امدادرسانی به مناطق سیل زده و آسیب دیده روستاهای زرین دشت، انزها از توابع دهستان حبله رود در قالب سه تیم عملیاتی و سه خودرو امدادی آغاز شد.
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه در این حادثه 1200 قرص نان، 200 قوطی کنسرو و 250 بطری آب معدنی بین سیل زده های زرین دشت و انزاها توزیع شده است، گفت: تمام تجهیزات برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان این حادثه فراهم شده و سیل نیز به خانه های مسکونی، پلها، ابنیه، زمینهای کشاورزی و تاسیسات روستایی خسارت وارد کرده است..
لازم به ذکر است، روستای زرین دشت یکی از مناطق آباد و زیبای بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه است که در ارتفاع 1640 متر از سطح دریا و از آبادیهای میان کوهی است. روستای زریندشت در 25 کیلو متری جنوب فیروزکوه واقع شده است.
این روستا در 120کیلومتری از شهر تهران قرار دارد که دارای چهار بخش (مزداران، آتشان، دهگردان و انزاها) است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.