به گزارش ایرنا ، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از فاز نخست استادیوم 5 هزار نفره شهدای پاکدشت گفت: دولت یازدهم در سه سال و نیم گذشته برای تکمیل پروژه های نیمه تمام قدم های اساسی برداشته و امروز شاهدیم که در نقاط مختلف کشور استادیوم مهمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است .
وی افزود :با همت دولت در اصفهان ، شیراز ، مشهد ، تبریز ، اهواز و مراکز 25 استان دیگر استادیوم 15 هزار نفره ساخته شده که 20 استادیوم ا فتتاح شده است و تا پایان سال مابقی این استادیوم ها نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار میگیرد.
وی تصریح کرد: با هماهنگی و پیگیری های صورت گرفته ، 45 استادیوم 5 هزار نفره در سراسر کشور افتتاح می شود که با بهره برداری از این پروژه ها ، از نظر مکان ورزشی برای توسعه ورزش کشور به ویژه درفوتبال و دو ومیدانی کمبودی نخواهیم داشت .
سلطانی فر بیان کرد: نتیجه اقدامات دولت در حوزه توسعه اماکن ورزشی و توجه به ورزش قهرمانی را می توان در مسابقات مختلف ورزشی به ویژه فوتبال مشاهده کرد به طوری که تیم ملی فوتبال که مورد نظر اکثر جوانان است حرف اول را در اُسیا می زند و در مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه در رده نخست گروه خود قرار دارد.
وی بیان کرد: باشگاه های های ورزشی نیز در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضوری با صلابت دارند و امید می رود که شاهد حضور آن ها در مراحل بعدی نیز باشیم.
وزیر ورزش و جوانان افزود : امروز شاهد رشد نسل جدیدی از ورزشکاران هستیم که با حضور در رشته های مختلف ورزشی ، افتخار آفرینی می کنند و آینده درخشانی برای ورزش کشور رقم می زنند.
وی تأکید کرد: یقینا با سیاست های دولت و شخص رئیس جهمور و همراهی مجلس ، شاهد تحول ، رشد و توسعه چشمگیر در بخش ورزش قهرمانی خواهیم بود چرا که جامعه سالم ، جامعه ای است که مردمی سالم داشته باشد ، مردمی که از تحرک بدنی و تغدیه مناسب برخوردا باشند.
وی گفت : دولت تلاش دارد که در کنار ورزش قهرمانی ، در توسعه ورزش همگانی نیز گام های موثری بردارد .
سلطانی فر با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکاران ایران در میادین مختلف بین المللی گفت : خبرهای خوبی در سال 96 و سال های آینده در ورزش قهرمانی خواهیم داشت که نتیجه آن را در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه ، مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا خواهیم دید .
وی گفت : تلاش تمامی دست اندرکاران ورزش قهرمانی است است که ایران در مسابقات المپیک 2020 توکیو علاوه بر چهار رشته ای که در ادوار مختلف المپیک ورزشکاران ما مدال کسب کرده اند ، در سایر ورزش ها نیز به مدال دست پیدا کنند.
وی افزود : کسب مقام های قهرمانی باعث افزایش غرور ملی جوانان می شود و مردم می باید با همه توان در صحنه های مختلف از نظام و دولت حمایت کنند و در مقابل مسئولان نیز خدمتگزاران خوبی برای آنان باشند و با افتتاح روزانه پروژه های ورزشی ، باعث رشد و توسعه ورزش در کشور شوند.
وی با اشاره به اهمیت ورزش بانوان گفت : در سال های گذشته بانوان برای حضور در مسابقات بین المللی با پوشش اسلامی در بسیاری از رشته ها با مشکل مواجه بودند که این مشکل در رشته بسکتبال نمود بیشتری داشت و با وجود استعدادهای بالقوه ای که بانوان در این رشته داشتند ، امکان حضور در مسابقات بین المللی را نداشتند.
وزیر ورزش و جوانان افزود : از ماه های گذشته حرکت جدیدی در وزارت ورزش آغاز شد و جلسات متعددی با مسئولان فدارسیون جهانی بسکتبال برگزار گردید که در نهایت این فدارسیون برای بررسی چگونگی استفاده از حجاب بانوان ، نمایندگانی به ایران اعزام کرد و آن ها از مسابقه ای نمادین با پوشش اسلامی بازدید کردند و نتیجه را به فدارسیون جهانی بسکتبال ارسال کرد.
وی گفت: امروز صبح ، فدراسیون جهانی بسکتبال موافقت خود را برای حضور بانوان ورزشکار ایران با پوشش اسلامی در مسابقات مختلف اعلام کردند که این مهم فرصتی طلایی برای بروز استعداد بانون در صحنه های بین المللی محسوب می شود و باید از آن به درستی استفاده کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی از مردم خواست تا با حضور در پای صندوق های رأی ، همچون گذشته ، آینده خود را به درستی انتخاب کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.