به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری روز پنج شنبه در همایش بزرگداشت هفته معلم در سالن ولایت آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه نشر کتاب در دولت یازدهم افزود: جامعه ای که نخبگان، فرهنگیان و هنرمندان آن احساس امنیت فکر، قلم و زبان نکنند رنگ توسعه نخواهد دید.
وی با اشاره به چاپ و نشر 64 هزار و 151 عنوان کتاب در سال 91 خاطرنشان کرد: این رقم در سال گذشته به 504 هزار و 88 عنوان رسید که آمار نشان از توجه دولت یازدهم به توسعه فرهنگ است.
صالحی امیری با بیان اینکه سینما یکی از مهمترین نیازهای فرهنگی جامعه ایران است، تصریح کرد: طبق آمار رسمی تعداد افرادی که در سال 92 به سینما رفته اند هشت میلیون که این آمار در سال گذشته به 25 میلیون نفر افزایش یافت؛ مطالعات حاکی از آن است که هرمیزان مصرف کالای فرهنگی در جامعه ای افزایش یابد به همان میزان آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
وزیر ارشاد با بیان اینکه درسال 92 میزان فروش فیلم 33 میلیارد تومان بود گفت: این رقم در سال 95 به 170 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی ادامه داد: در سال 92 تعداد سالن های سینما کشور 280 عدد بود که این رقم در سال 95 به 480 سالن افزایش یافت.
صالحی امیری تعداد فیلم های بلند تولید شده در سال 92 را 90 فیلم را عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 160 فیلم بلند ایرانی تولید شد.
وی با بیان اینکه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی 13 هزار و 600 مجوز برای نشریات و مطبوعات گوناگون صادر شد، گفت: در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید شش هزار و 600 صدور مجوز نشریات داشتیم که این عدد معادل 47 درصد کل تمام مجوزهای داده شده در طول حیات انقلاب اسلامی است.
به گفته صالحی امیری، صدور این تعداد مجوز برای نشریات در دولت یازدهم نشاندهنده اهتمام دولت به دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است.
وی ادامه داد: 30 الی 40 تئاتر در سال 92 هرشب در تهران به روی صحنه می رفت که در سال 95 شاهد بروی صحنه رفتن 100 تا 110 تئاتر در پایتخت بودیم.
وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت یازدهم در حوزه دینی نیز چشمگیر است، گفت: صدور مجوز برای 2 هزار و 500 موسسه قرآنی و حمایت از این موسسات یکی از خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ است.
به گفته وی، هفت هزار کانون از 16 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور در دولت یازدهم تشکیل شده است.
ادامه دارد...
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : مهدی مقدر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.