به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز چهارشنبه در حاشیه بیست و ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در استانداری به خبرنگاران گفت: براساس گزارش های ارائه شده، در اکثر زمینه ها از جمله حوزه جهاد کشاورزی موفقیت چشمگیری در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی استان تهران شاهد هستیم.
وی اظهار کرد: از جمله برنامه های مهم اجرا شده در استان تهران در راستای تحقق سیاست اصل اقتصاد مقاومتی، افزایش بهره وری مصرف آب با نوین سازی سیستم آبیاری است که در این جلسه گزارش آن به طور کامل ارایه شد.
نعمت زاده افزود: تزریق آب به سفره های آب زیرزمینی موجب بروز مشکلاتی از جمله فرونشست زمین در برخی از نقاط تهران شده که با برنامه های پیش بینی شده این مسئله نیز کنترل و مدیریت شده است.
وی، احیای نقاط محروم در استان تهران را از دیگر اقدامات مهم اجرا شده در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی استان تهران عنوان و تصریح کرد: با کمک بسیج سازندگی و همکاری مردم در برخی از نقاط استان تهران از جمله اسلامشهر، کمک رسانی به مردم مستضعف و حاشیه نشین انجام شده و در تلاشیم تا چهره محرومیت را از بین ببریم.
وی با تاکید بر توجه به بخش های تولیدی اعم از کشاورزی ،صنعتی و خدماتی در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری موضوع برون گرایی را در دستور کار داریم .
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توانمندی های پایتخت از نظر نیروی انسانی و امکانات مالی و لزوم برنامه ریزی مشخص دستگاه ها گفت: سامانه ای برای دریافت اطلاعات صادرات بنگاه ها در استان تهران راه اندازی خواهد شد.
نعمت زاده همچنین به موضوع میزان بارندگی استان تهران اشاره کرد و گفت: میزان بارندگی در استان تهران از ابتدیا سال جاری تاکنون شرایط مطلوبی داشته و از متوسط بارندگی طی 40 سال گذشته بیشتر بوده است.

* استاندار تهران: ایجاد امکان رقابت و افزایش بهره وری با شکل گیری شهرک های صنعتی
استاندار تهران نیز در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت ساماندهی صنایع استان گفت: برخی از صنایع استان تا 25 سال عمر دارند و باید نوسازی شوند و به دلیل محدودیت ایجاد صنایع جدید در استان تهران با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شهرک های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.
سیدحسین هاشمی افزود: در شهرستان شهریار و ملارد فضایی به وسعت بیش از 5 هزار هکتار برای شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده که بستر خوبی برای آینده صنایع استان می شود و افزایش بهره وری و امکان رقابت را برای صنایع و صنوف به دنبال دارد.
تهرام 7247**1625
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.