به گزارش خبرنگار ایرنا، عزت الله خانمحمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان شمیرانات افزود: حمایت از جامعه عشایری و حفظ و نگهداری مراتع دشت عشایری لار از موضوعات مهم و مورد توجه مدیریت اجرایی شهرستان و استان تهران است.
فرماندار شمیرانات اظهار کرد: همه ساله از اواسط خرداد 500 خانوار عشایری وارد مناطق دشت لار شمیرانات می شوند که با همکاری مناسب دستگاه های اجرایی تجهیزات مناسبی برای جامعه عشایری مستقر در این مناطق در نظر گرفته شده است.
خانمحمدی خاطرنشان کرد: ورود زود هنگام دام در مناطق دشت لار موجب تخریب این مراتع می شود که در این زمینه ورود و خروج عشایر به مراتع لار با هماهنگی دستگاههای اجرایی انجام می شود.
مدیرکل امورعشایر استان تهران نیز دراین جلسه با بیان اینکه ورود گردشگران بدون هیچ ضابطه و کنترلی بیشترین آسیب را به مراتع دشت لار می زند گفت: جامعه عشایری حافظ محیط زیست و مراتع هستند.
سیروس نصیری ادامه داد: در حال حاضر عشایر استان تهران در کوچ بهاره به سر می برند و از اواسط خرداد برای مدت 100 روز وارد مناطق ییلاقی استان می شوند.
وی تاکید کرد: هر چادر عشایری نمادی از یک کارگاه تولیدی و جلوه ای از اقتصاد مقاومتی است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از 66 هزار تن محصول توسط عشایر استان تولید شده است.
دشت لار با وسعت 75 هزار هکتار در شمال شرقی استان تهران قرار دارد، این دشت زیبا در فصل تابستان محل مناسبی برای حضور گردشگران است.
همچنین جامعه عشایر استان تهران به همراه عشایر استان های قم، سمنان، البرز و مرکزی حدود 100 روز در این مناطق زندگی می کنند.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.