محسن علیجانی زمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تورم تک نرخی و ثبات نرخ ارز از مهمترین دستاوردهای دولت در سال های اخیر است افزود: در این صورت تولید کننده، وارد کننده و صاحبان صنایع و تکنولوژی می توانند محاسبات منطقی داشته باشند.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت در سیاست خارجی و تلاش برخی رقبا برای زیر سئوال بردن دستاوردها به هر قیمت و با هر روشی اظهار کرد: دولت یازدهم ایران هراسی را که حربه دشمن برای منزوی کردن کشور بود از بین برد و برجام را که سیاست کلان نظام بود به سرانجام رساند.
علیجانی زمانی با بیان اینکه دولت های گذشته موفق نشدند با درآمد 800 میلیارد دلاری کارآفرین باشند و شغل پایدار ایجاد کنند افزود: دولت یازدهم موفق شد 700 هزار شغل سالیانه ایجاد کند و در صورت فراهم شدن زیرساخت ها این رقم به سالی 1 میلیون شغل هم می رسد.
وی تصریح کرد: دولت یازدهم در صورت تداوم فعالیت خود می تواند با ساماندهی نظام بانکی و سرازیر کردن منابع آن به سمت بنگاه داری اقتصادی وضعیت اشتغال را بهبود بخشیده و سهم تعاونی ها را در اقتصاد تقویت کند.
علیجانی زمانی، اصلاح اقتصاد کشور را از مهمترین مولفه ها در آینده فعالیت دولت دوازدهم ارزیابی و تاکید کرد: بحث تولید و اشتغال جوانان و همچنین ازدواج آنان باید مهمترین اولویت های دولت دوازدهم باشد.
وی گفت: نامزدهای ریاست جمهوری باید علاوه بر طرح نقطه نظرات و نگرش های اقتصادی، در مورد نگاه های سیاسی و فرهنگی خود نیز توضیحاتی بدهند تا نگرانی های موجود در مورد آینده فعالیت سیاسی برخی از نامزدها در جامعه ایران رفع شود.
علیجانی زمانی با بیان اینکه باید شعار و برنامه برای مردم تفکیک شود تا هوشمندانه رای دهند افزود: توجه به سوابق افراد و میزان کارایی و خدمات آنان در مناصب گذشته می تواند به انتخاب کنندگان کمک کند که کاندیدای مورد نظر شعار می دهد یا واقعا برنامه مدون و معقولی برای ادعای خود دارد.
6139**1625
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار دهنده: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.