به گزارش خبرنگار ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز دوشنبه در همایش «رای اولی ها» که در شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: آرایی که مردم و بخصوص جوانان در صندوق ها خواهند انداخت، نه برای چهار سال آینده بلکه تا سال های طولانی سرنوشت کشور را رقم می زند از این رو باید آگاهانه در انتخابات شرکت کنیم.
وی با بیان اینکه پیوند دین و سیاست اسلام مساله ای بدیهی است، افزود: دینداری منبع مهم اخلاق در جامعه اسلامی محسوب می شود و دینداری باید منجر به توسعه اخلاق شود همانطور که پیامبر (ص) می فرماید «من جز برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث نشده ام؛ إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» بنابراین همه احکام شریعت برای تحقق این هدف بزرگ انسانی ایجاد شده اند.
چاوشی گفت: بی اخلاقی هایی که در گذشته بر مردم گذشت خطرهایی بودند که باعث نابسامانی فرهنگ عمومی می شد و مردم چهره آنانی را که با دروغگویی آمیخته است، شناسایی می کنند.
وی افزود: آنهایی که در گفت و گو کم می آورند، راهی جز بی اخلاقی را برای جبران کمبودهای خود نمی یابند و این شیوه از گناهان بزرگ است.
معاون سیاسی استانداری تهران مهمترین دستاورد دولت یازدهم را در زمینه رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: آثار و عوارض مثبت این دستاوردها در پایین آمدن نرخ تورم برای آحاد مردم مشهود است.
وی همچنین افزایش تولید گندم که کالایی راهبردی محسوب می شود از 4.5 میلیون تن در زمان روی کار آمدن دولت به 11.5 میلیون تن را دستاورد دیگر دولت برشمرد و گفت: این موفقیت با شعارهای توخالی بدست نیامده بلکه با تدبیر و تلاش مدیران و کشاورزان زحمتکش حاصل شده است.
وی افزایش تولید نفت و میعانات گازی از میزان کمتر از یک میلیون بشکه به چهار میلیون بشکه در حال حاضر که 2 میلیون و 800 هزار بشکه آن صادر می شود، آن هم بدون نمایش و در بوق و کرنا کردن را از موفقیت های دیگر دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
چاوشی با بیان اینکه شکسته شدن بخش اعظمی از تحریم ها، فضای تنفسی قابل توجهی برای کشور و ملت ایجاد کرد گفت: بازگشت درآمدهای حاصل از فروش نفت به خزانه از نتایج حداقلی برداشته شدن تحریم ها بود و این در حالی است که در گذشته ما مجبور بودیم نفتمان را به خارجی ها بدهیم و بخاطر محدویت های ارزی می بایست هرشرایط و بهانه ای که خریدار برای ما تعیین می کرد بپذیریم و به جای نفت کالاهای مانده و بنجل آنها به ضرر تولید داخل روانه کشور می شد.
وی گفت: در مساله حقوق های نجومی، دولت با تمام قوا ایستاد و راهکارهایی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن، هیچ مقامی حق تعیین حقوق دلخواه خود را ندارد و هیچ شرکت و مجمعی نیز چنین حقی را ندارند بنابراین دولت کار خود را در موضوع حقوق های نجومی انجام داد و لازم است سایر دستگاه ها که زیر نظر دولت نیستند نیز تکلیف خود را در خصوص حقوق های نجومی ادا کنند.
معاون سیاسی استانداری تهران اظهار کرد: اقدامات ایران در حوزه فعالیت های هسته ای که در گذشته، زیرزمینی تلقی می شد اما با برجام این فعالیت ها رسمیت یافت و ما به باشگاه هسته ای جهان پیوستیم و اکنون حق فعالیت هسته ای داریم و می توانیم نیازهایمان را تامین و فرآورده های مرتبط را به هر میزان و هرجا که بخواهیم، صادر کنیم.
وی گفت: حتی اگر همه دستاوردهای دولت را نادیده بگیریم همین که دولت اجازه نداد اوضاع کشور بدتر و وخیم تر شود، همین اقدام دستاورد بزرگی است.
به گفته او، دولت ادعای حل تمام مشکلات را ندارد و اگر هم دولتی چنین ادعایی داشته باشد متوهم و خدای نکرده دروغگوست اما اگر هر دولتی به وظیفه ذاتی خود عمل کند و دستاوردهای مثبتی را بجا بگذارد در یک دوره 2 تا سه دهه ای این کشور از بسیاری مشکلات که امروز مردم را رنج می دهد رها خواهد شد.
چاوشی گفت: آثار اقدام و تصمیم امروز شما و ما در شهرها و روستاها و کشور ظرف چند سال بعد ظاهر می­ شود و هر چه جامعه از نگاه­ های عامیانه و عوامگرایانه فاصله بگیرد عمق پیدا می­کند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد که انتخابات فرصتی برای نمایش شکوه همبستگی ملی و فرصتی طلایی برای رقابت و یافتن بهترین گزینه برای اداره امور شهر و روستا و کشور است و باید از آن به درستی بهره­ برداری شود.
وی ادامه داد: همه کاندیداها باید توانایی فکری و عملی خود را برای مردم اثبات نمایند و به جای تبلیغات رنگارنگ، بر ذهن و روح مردم تمرکز پیدا کنند و وجدان عمومی جامعه را قانع نمایند.
خبرنگار: اکبر کریمی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/6539/ 7251**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.