به گزارش ایرنا ، در این مانور که روز یکشنبه در بوستان آزادگان ورامین و با حضور نیروهای هلال احمر ، اورژانس ، نیروی انتظامی ، ادارات آبفا ، برق ، مخابرات ، گاز و راهداری برگزار شد ، نیروهای شرکت کننده خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه را تمرین کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین در حاشیه این مانور به خبرنگار ایرنا گفت : در مانور اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر ورامین و ساعت صفر که با همکاری مدیریت بحران فرمانداری ورامین برگزار شد ، آمادگی و حضور عوامل امدادی و خدماتی در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مورد ارزیابی قرار گرفت.
حمیدرضا کرمانشاهی افزود : 50 نفر از داوطلبین جمعیت هلال احمر بهره گیری از دستگاه ها و ادوات تخصصی ، در زمان مقرر در محل حادثه فرضی حاضر و در کمترین زمان نسبت به برپایی چادرهای اسکان و امداد اقدام کردند.
وی تصریح کرد: به منظور سنجش میزان آمادگی دستگاه های اجرایی شهرستان و براساس فرم های مربوطه تمامی دستگاه ها ارزیابی شدند.
کرمانشاهی افزود: در اجرای این مانورهیچ ‌یک از دستگاه‌ها از برگزاری مانور اطلاعی نداشتند و در تماس تلفنی مدیریت بحران با مدیران ، حادثه فرضی اعلام و در کمترین زمان تمامی داوطلبین جمعیت هلال احمر ، دستگاه های امدادی ، خدمات رسان و نیروی انتظامی در محل حاضر شدند.
وی بیان کرد: نیروهای هلال احمر در کمترین زمان ممکن ، 35 دستگاه چادر امدادی و اسکان برپا کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر ارائه آموزش و برگزاری مانورهای تمرینی را مؤثرترین راه برای کسب آمادگی روحی و روانی در هنگام بروز بحران دانست و افزود: با برگزاری مانورهای آمادگی ،شناخت کافی از ظرفیت‌ ها و امکانات موجود در زمان بروز حوادث احتمالی به دست می آید که این امر در کاهش تلفات انسانی نقش به سزایی دارد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.