به گزارش ایرنا الهه راستگو روز یکشنبه در جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدیدهای میدانی از مناطق 22 گانه شهر تهران افزود: شهروندان شهرک شاهد(منطقه 15 شهر تهران) درخواست های فراوانی از شورای شهر داشته اند که مهمترین آن دسترس پذیر نمودن محله است.
وی از دسترس پذیر نبودن به عنوان یکی از مهمترین مشکلات مردم در محلات تهران یاد کرد و افزود: اگرچه شهر دسترس پذیر و بی مانع همواره به عنوان یکی از مهمترین شعارهای مسئولان مطرح بوده اما مشکل وصف نشدنی شهروندان شهرک شاهد در تامین مایحتاج روزانه و ضروری بیانگر آنست آنگونه که باید به این مهم پرداخته نشده و ضرورت تحقق این شعار نه تنها برای سالمندان، معلولان و افراد کم توان که برای عموم مردم باید مورد توجه قرار گیرد.
راستگو بیان کرد: قرارگیری بخش رفاهی و خدماتی در خارج از محدوده شهرک و عبور شهروندان از پل فلزی فرسوده برای تامین خدمات مورد نیاز نه تنها برای افراد سالخورده که برای سالم ترین افراد نیز مسئله ساز شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باتوجه به تعداد خانواده شهدا و ایثارگران، جانبازان و معلولان مستقر در این شهرک، لازم است هرچه سریع تر با ایجاد دسترسی مناسب نسبت به رفع این معضل اساسی اقدام شود.
وی در ادامه با اشاره به وسعت محله ها و تشکیل شهرک های متعدد و جدا از هم در منطقه 15 یادآور شد: نبود نهاد شورایاری موجب شده تا مسئولان از وضعیت این محله آگاه نباشند.
منطقه 15 از شمال به پادگان قصر فیروزه، 45 متری آهنگ، خیابان خاوران و شوش شرقی و از غرب به خیابان فدائیان اسلام و از جنوب به خیابان دولت آباد، کوه بی‌بی شهربانو و کارخانه سیمان و از شرق به کوههای شرقی تهران و حد شرقی اراضی افسریه منتهی می شود. بخشی از محدوده منطقه نیز در حریم شهر واقع است. در واقع از هشت ناحیه موجود، شش ناحیه در محدوده قانونی شهر تهران و دو ناحیه در حریم استحفاظی شهر قرار دارند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.