رضا مصلحی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان فیروزکوه در حوزه صنعت اظهار کرد: راه اندازی و فعال شدن 9 واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه ای بالغ بر 50 میلیارد تومان در سال 95 یکی از اقداماتی بوده که در این شهرستان انجام شده است
وی ادامه داد: با توجه به این اقدام و فعال شدن این واحدها در کارخانه های صنعتی و تولیدی شهرستان فیروزکوه حدود 135 نفر مشغول به کار شده اند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: افزایش خط تولید و افزایش ظرفیت توسعه هفت واحد صنعتی را با سرمایه گذاری 15 میلیارد تومانی در این شهرستان داشته ایم که باعث ایجاد اشتغال برای 50 نفر شده است.
مصلحی گفت: تاکنون 18 جلسه کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان فیروزکوه با 62 مصوبه برگزار شده است که 42 مصوبه تحقق یافته و 16 مصوبه در دست اجرا است و چهار مصوبه نیز هنوز تحقق نیافته است.
وی در خصوص میزان تسهیلات رونق تولید تصویب شده در کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان فیروزکوه بیان کرد: این تسهیلات در این کارگروه 779 میلیارد ریال در سال 95 بوده است که از این مبلغ 125 میلیارد ریال آن به 9 واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان تخصیص یافته است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: همچنین 6 طرح نیمه تمام صنعتی با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 700 میلیارد ریال در حال پیگیری است که در صورت تکمیل این طرح شاهد رونق بیشتر در این شهرستان خواهیم بود.
مصلحی در خصوص برنامه های عمده اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه در سال 96 گفت: برنامه‌های عمده در راستای برنامه ریزی برای ایجاد، توسعه و تکمیل واحدهای تولیدی از طریق تشکیل مستمر جلسات کارگروه رفع موانع تولید و طرح مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه‌های تخصصی است.
وی ادامه داد: طبق روال گذشته واحدهای تولیدی می‌توانند درخواست های خود را به اداره صنعت، معدن و تجارت مطرح و پیگیری کنند‌.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش معدن در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به زمان ‌بر بودن سرمایه‌گذاری بخش معدن و ارزش افزوده بالایی که در این بخش وجود دارد، در سال گذشته 2 هزار و 15 میلیون ریال سرمایه گذاری در بخش معدن صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه به سال قبل رشد 100 درصدی داشته که این سرمایه گذاری با اشتغال 13 نفر نیز همراه بوده است.
مصلحی در خصوص طرح انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از شهر در شهرستان فیروزکوه بیان کرد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از شهر در حال پیگیری است تا زمینی مناسب برای جانمایی و استقرار صنوف آلاینده و مزاحم پیش بینی شود.
وی گفت: همچنین برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه قرار دارد و در سال جاری انجام خواهد شد.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.