به گزارش ایرنا، نمایشگاه آثار منتخب ششمین جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج‌فارس تا 13 اردیبهشت‌ماه در نگارخانه فرهنگسراهای فردوس و معرفت و 9 تا 19 اردیبهشت از ساعت 9 تا 18 در نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور پذیرای علاقه مندان است.
در این نمایشگاه، 31 اثر برگزیده‌ به همراه 30 اثر از آثار هنرجویان کارگاه طراحی پوستر خلیج‌فارس به سرپرستی محمد اردلانی و آثار استادان مدعو در قالب‌های پوستر، تایپوگرافی، تصویرسازی، آرت ورک و لباس در نگارخانه پردیسان به نمایش گذاشته می‌شود.
براساس این گزارش، امین وطنی، امیرحسین عبادیان، بهناز جلدی، داود کلاهدوزان، فرید نامی، فاطمه بذرافشان، حمیدرضا بلندی، حسام بیک‌محمدی، حسین عبدی، حسین رسولی، کارو احمدی، کوروش کریمی، مهناز محمدخانی، مریم فرهادی، مرضیه رحیم‌زاده، مجتبی شبان، مرتضی نادری، مصطفی روستا، ناصر خادم، نصیر بشیری، نوید اچگان، رامین عبدی، رباب فاضل، سعید رضوانی، ساناز صادقی، سید جواد، شیرین برزگر، سهیلا خانلو، زهره دنیا‌دیده، زهرا خضایی و زهرا مودتی از هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده است.
ششمین جشنواره ملی و بین‌المللی پوستر خلیج فارس سال گذشته به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه پنج سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همکاری پایگاه مردم‌نهاد «خلیج فارس ما» و گروه هنری نومانا برگزار و در پایان، 31 اثر از 764 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره انتخاب شد.
روز 10 اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند طی روزهای اعلام شده به فرهنگسرای فردوس و یا مجتمع فرهنگی نور واقع در فلکه دوم صادقیه مراجعه کنند.

*کارگاه نقاشی «خلیج همیشه فارس» ویژه کودکان
خانه فرهنگ امیرکبیر به مناسبت فرارسیدن روز ملی خلیج فارس کارگاه نقاشی کودکان را با عنوان «خلیج همیشه فارس» در بوستان باغ نو برگزار می‌کند.
در این کارگاه نقاشی، کودکان بعد از شنیدن اطلاعات پیرامون اهمیت خلیج فارس نقاشی‌های خود را با این عنوان در فضایی طولانی در بوستان باغ نو به تصویر می‌کشند.
هدی علی اکبری مدرس نقاشی کودکان داور مسابقه کارگاه نقاشی خواهد بود که در پایان برنامه به سه اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.
بازارچه صنایع دستی و رادیو پارک از دیگر برنامه‌های کارگاه نقاشی کودکان است.
علاقه‌مندان و خانواده‌ها می‌توانند کودکان خود را برای حضور در کارگاه نقاشی «خلیج همیشه فارس» 10 اردیبهشت ماه ساعت 16 به فرهنگسرای تهران به نشانی انتهای بزرگراه حکیم، غرب سه راه دهکده المپیک، خیابان ساحل، بوستان باغ بیاورند.

*نمایشگاهی از آثار 17 هنرمند جهانی در فرهنگسرای اشراق
نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق نمایشگاه نقاشی با عنوان «هنر حقیقت، نیکخواهی و بردباری» را با ارائه آثار 17 هنرمند جهانی برگزار می‌کند.
این نمایشگاه پیشتر در 50 کشور و 200 شهر جهان با حضور استاد محمود صادقی هنرمند و مدیر اجرایی نمایشگاه و 17 هنرمند از کشورهای ایران، استرالیا، ژاپن، کانادا، تایوان و چین برگزار شده است.
آثار نمایشگاه «هنر حقیقت، نیکخواهی و بردباری» به سبک رئال و کلاسیک و با تکنیک آب رنگ و مداد رنگی است.
این نمایشگاه از هفتم اردیبهشت ماه به مدت 10 روز از ساعت 9 تا 19 در فرهنگسرای اشراق به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره برپاست.

*نمایشگاه «از آنان تا من» در نگارخانه مریم
جمعی از دانشجویان تصویرسازی دانشگاه تهران آثار خود را زیر نظر استاد مهنوش مشیری با عنوان «از آنان تا من» در نگارخانه مریم به نمایش گذاشته‌اند.
در این نمایشگاه حدود 50 اثر از آثار یاسمن امامی، بهار کیامقدم، ندا قندهاریون، سهیل سراجی و علی صابونچی ارائه شده و تلاش بر نگاهی نو نسبت به نقاشی‌های کلاسیک دوران رنسانس است.
نمایشگاه «از آنان تا من» تا دهم اردیبهشت ماه ساعت 11 تا 18 به جز روزهای تعطیل در نگارخانه مریم به نشانی خیابان کریمخان شمالی، نبش استاد نجات اللهی شمالی، بوستان حضرت مریم (س) میزبان علاقه‌مندان است.

*نمایشگاه «طرح، نقش، شیشه» در نگارخانه کلک خیال
نمایشگاه «نگار شیشه» در قالب «طرح، نقش و شیشه» شامل آثار هنر سنتی نقاشی پشت شیشه، در نگارخانه کلک خیال برپا شده است.
این نمایشگاه شامل 20 اثر در ابعاد متفاوت و به روش نقاشی پشت شیشه و هنر سنتی نگارگری گل و مرغ است که توسط هنرمندان این حوزه سعید رضاخان و سمیه عباسی به تصویر کشیده شده است.
نمایشگاه «نگار شیشه» تا 12اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب پارک گلزار پذیرای هنردوستان است.

*نمایشگاه «سخن عشق» ناصر جواهرپور در باغ موزه هنر ایرانی
نمایشگاه خوشنویسی استاد ناصر جواهرپور با عنوان «سخن عشق» در باغ موزه هنر ایرانی برپاست.
استاد ناصر جواهرپور متولد سال 1322 در اصفهان یکی از استادان برجسته خوشنویسی ایران است، هنرمندی که نامش پیش از آن‌که با مرکب و قلم بر سر زبان بیفتد به تنها وارث خط ناخنی در ایران مشهور است. وی خط نستعلیق را نزد اساتیدی همچون سیدحسین و حسن میرخانی و خط ناخنی را از مرحوم میرزا ولی کیمیا قلم، آخرین بازمانده خط ناخنی که پیش از انقلاب درگذشته آموخته است.
خط ناخنی گونه‌ای از خوشنویسی است که در آن به جای استفاده از جوهر و قلم، با فشردن کاغذ در بین دو ناخن انگشت میانی و شست، کاغذ را تغییر شکل می‌دهد و بدین ترتیب کلمات شکل می‌گیرند.
علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 13 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 21 به باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی(مقصود بیک)، سه راه دکتر حسابی، شماره 30، باغ موزه هنر ایرانی مراجعه کنند.

*آثار منتخب چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) در نگارخانه لاله
نگارخانه لاله در چند سال اخیر با نگاهی ویژه به چاپ دستی، سعی در زمینه سازی فعالیت بیشتر هنرمندان در این رشته داشته و در این راستا، سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) را برنامه ریزی و ساماندهی کرده است.
این رویداد هر سال در دو بخش بهار و آزاد برگزار می شود، پس از انتشار فراخوان چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال)، 202 هنرمند آثار خود را در قالب چاپ های هنری کالکوگرافی(حکاکی روی فلز)، چوب، لینولئوم، لیتوگرافی و سیلک اسکرین به دبیرخانه سالانه ارسال کردند.
پس از بررسی آثار، 176 اثر حایز استانداردهای چاپ دستی شناخته شد. از این تعداد، 96 اثر به انتخاب دبیر سالانه برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شد که به همراه مابقی آثار دارای استانداردهای چاپ دستی در آستانه سال نو تبادل گردید.
دبیری این رویداد نیز بر عهده مهدی درویشی است
نمایشگاه آثار منتخب چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) تا 19 اردیبهشت ماه ساعت 9تا13 و 14 تا 19 به استثنای ایام تعطیل در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله میزبان علاقه مندان است.

*نمایشگاه «سروستان در هنرایرانی» در فرهنگسرای ارسباران
این نمایشگاه با 23 اثر از موزه ملی ملک در ابعاد 30 *40، نقش سرو در تزئین قرآن مجید، فلزکاری، قالی بافی، پارچه ها و بافته ها، نسخ خطی چاپی و نگارگری ها را به نمایش می گذارد.
این نمایشگاه با تاکید بر نقش سرو در هنر ایرانی تغییرات این نقش در طول زمان را بررسی می کند، سرو از جمله درختانی است که بیشترین جلوه را در فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی داشته است و با نگاهی به آثار متنوع موجود در کتابخانه ها و موزه ها می توان نقش های مختلفی از سرو را در آثار این گنجینه ها مشاهده کرد که می توان آن را دلیل اهمیت سرو در میان نقوش طبیعی دانست.
علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه «سروستان در هنرایرانی» می توانند تا 14اردیبهشت ماه ساعت 10 تا 20به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

*نمایشگاه نقاشی هنرمندان کوچک در فرهنگسرای ارسباران
این نمایشگاه به سرپرستی مهناز جاوید با 50 اثر از کودکان پنج تا 12سال هفتم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای ارسباران برپا می شود.
مهناز جاوید لیسانس نقاشی از دانشکده هنر و معماری است که از محضر اساتید واهیک هارطونیان، هابینال الخاص، داریوش حسینی و بامداد رضوانیان بهره برده و عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی تهران، انجمن هنرمندان نقاش ایران است. وی تاکنون درنمایشگاه های گروهی و انفرادی متعددی نیز شرکت داشته است.
علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند تا 14 اردیبهشت ماه از ساعت 14 تا 20 به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

*نمایشگاه خوشنویسی «نفس الرحمن»
30 تابلوی نستعلیق و سیاه‌ مشق از آثار خوشنویسی علی خورشیدی در نمایشگاه «نفس الرحمن» در فرهنگسرای خاوران به نمایش گذاشته شده است.
علی خورشیدی دانش آموخته ریاضی است، وی از سال 1364 رشته های نستعلیق، ثلث و سیاه‌مشق را در انجمن خوشنویسان فراگرفته و مدرک فوق ممتاز انجمن را کسب کرده و به عضویت انجمن خوشنویسان درآمده است.
در کارنامه فعالیت های او حضور در جشنواره های مختلف و نمایشگاه های داخلی و خارجی به چشم می خورد.
نمایشگاه خوشنویسی «نفس الرحمن» تا پانزدهم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای خاوران به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد میزبان علاقه مندان است.

*برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان در فرهنگسرای خاوران
نمایشگاه گروهی نقاشی با رویکرد موضوعات اجتماعی و با هدف تشویق و روحیه بخشی به کودکان برای حضور موثر در جامعه که نهایتا رشد ذهنی و پرورش استعدادهای کودک را در پی دارد در نگارخانه کودک فرهنگسرای خاوران آغاز به‌ کار کرده است.
این نمایشگاه با مجموعه‌‌ ای از آثار محمدطاها صالح آّبادی، محمدمهدی میردامادیان و محمدحسین میردامادیان کودکان هنرمند منطقه 15 برپاشده است.
در این نمایشگاه نقاشی، کودکان آثاری را به نمایش گذاشته ‌اند که از فکر تازه و خلاق آنان سرمشق گرفته و دارای تنوع فکر و ایده نسل جدید هنرمندان کودک است.
علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی کودکان می توانند تا 15اردیبهشت ماه از ساعت 9تا 18 به فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245*81625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.