به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن محمدی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم شهر تهران در تالار فرهنگ ابراز امیدواری کرد که نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بدنه آموزش و پرورش به خصوص در بین دانش آموزان و فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد تا دیدگاه بهتر و حساس تری نسبت به موضوع آسیب های اجتماعی در جامعه داشته باشیم.
وی با اشاره به موضوع آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزانی که در دوره سنی حساس و مرحله ای از رشد قرار دارند، گفت: دانش آموزان در این زمینه باید به اندازه کافی و به حد مطلوب آموزش ببینند و راهنمایی شوند که این امر بدون همکاری خانواده ها، اولیا و فرهنگیان در بدنه آموزش و پرورش اتفاق نمی افتد.
محمدی ابراز امیدواری کرد: جشنواره نوجوان سالم زمینه ای برای رشد و تعالی استعدادها و توانایی های دانش آموزان و ارتقای رشد اخلاقی آنان فراهم کند تا شاهد حضور افرادی در جامعه باشیم که زندگی سالم تری را در پیش می گیرند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تهران، داشتن زندگی سالم را نیازمند ابزارهایی دانست و افزود: یکی از مهمترین و اصلی ترین این ابزارها، فرهنگ به طور کلی و زیرمجموعه های آن از جمله رسانه، هنر، ورزش و تربیت بدنی است که امیدواریم با استفاده از این ابزارها شاهد پیشرفت و گسترش روزافزون زندگی سالم باشیم.
قاسم منوچهری رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین گفت: جشنواره نوجوان سالم در راستای برنامه های آموزش و پرورش با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و در ذیل امضای تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ششمین سال در سال تحصیلی 96-95 برگزار شد.
وی با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم سه ضلع آموزش؛ معلمان، دانش آموزان و اولیا را در برمی گیرد، افزود: فراخوان ششمین دوره این جشنواره آبان ماه سال گذشته در بخش های خلاقیت های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای در حوزه های دانش آموزان، فرهنگیان و والدین دانش آموزان به تمامی مدارس شهر تهران ارسال شد.
منوچهری با اشاره به ارسال حدود 11هزار اثر در سه حوزه دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا به دبیرخانه ششمین جشنواره نوجوان سالم در سطح مناطق شهر تهران، اظهار کرد: از این تعداد، یک هزار و 621 اثر در بخش روزنامه دیواری، 308اثر در بخش عکس، 212اثر در بخش فیلم، 308اثر در حوزه نرم افزار و چند رسانه ای و 931اثر در بخش انشا (دوره ابتدایی) به دبیرخانه جشنواره در سطح مناطق ارسال شد.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: همچنین 493 اثر در بخش خلاقیت ها و ابتکارات مدرسه ای ویژه فرهنگیان، یک هزار و 896اثر در بخش مقاله، 4هزار و 435اثر در بخش نقاشی(دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم) به دبیرخانه و 372اثر در بخش ایده پردازی به دبیرخانه ششمین جشنواره نوجوان سالم در سطح مناطق ارسال شد.
وی افزود: از مجموع این آثار در نهایت یک هزار و 199 اثر به دبیرخانه استانی ششمین جشنواره نوجوان سالم راه پیدا کرد که در آیین اختتامیه از حدود 230 برگزیده تجلیل می شود.
همچنین در این آیین از سه جلد کتاب با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس و نماد سفیران پیشگیری از آسیب های اجتماعی با عنوان «هر دانش آموز یک سفیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی» رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، فراخوان ششمین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم آبان ماه سال گذشته در سطح مدارس شهر تهران منتشر شد، شیوه های زندگی سالم، پیشگیری از رفتارهای پرخطر، گرایش به دخانیات، سوء مصرف مواد مخدر و پیشگیری از گرایش به خشونت از جمله موضوعات این جشنواره بود.
این جشنواره در بخش های خلاقیت های دانش آموزی شامل ایده‌پردازی، مقاله با رویکرد پژوهشی، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه و نرم‌افزار و چند رسانه‌ای، بخش ابتکارات مدرسه‌ای شامل الگو‌ها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری از گرایش به دخانیات، سوء مصرف مواد مخدر و خشونت در کلاس درس و محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245/*1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.