مهدی حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص اقدام بخشداری مرکزی دماوند در حوزه ساخت و سازها اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی دماوند، ساخت و سازها در زمان محدودی صورت می‌گیرد و در ماه‌های اندکی افراد می‌توانستند ساخت و ساز داشته باشند که در این باره، پروانه‌های ساختمانی به صورت یک ساله صادر می‌شد.
وی ادامه داد: در این زمینه، برای تسهیل در کار مردم و افزایش زمان، اعتبار صدور پروانه‌های ساختمانی را از یک سال به مدت 2 سال تبدیل کردیم که افراد بتوانند از فرصت مطلوب برای احداث کامل ساختمان خود هزینه کنند و هزینه‌های مجدد برای تمدید پروانه‌های ساختمانی بر مردم تحمیل نشود.
بخشداری مرکز دماوند با اشاره به اینکه در حوزه‌های گردشگری، جذب توریسم، رونق صنایع‌دستی، حمایت از واحدهای کشاورزی و دامداری اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است، بیان کرد: یکی از این اقدامات، ایجاد بازارهای محلی است که تاکنون در این بخش نمونه این کار انجام نشده بود.
حیدری اضافه کرد: برای نخستین بار با 45 غرفه، یک بازار محلی ایجاد کردیم که افراد در روستاها بتوانند صنایع‌دستی و تولیدات خود را به مردم عرضه و معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: گردشگرانی که به صورت ماهانه و روزانه در منطقه هستند یا از مسیر دماوند برای تردد به استان‌های همجوار استفاده می‌کنند، می‌توانند از توانمندی‌های روستایی منطقه آگاهی و اشراف کامل پیدا کنند.
بخشدار مرکزی دماوند افزود: از این طریق توانستیم ظرفیت‌های صنایع‌دستی چون منبت‌کاری‌های روستای آیینه ورزان و صنایع‌دستی روستاهایی که در حریم شهر دماوند هستند را به خوبی معرفی کنیم و توانایی تولیدات دامداری و کشاورزی روستاهایی که دوردست از دماوند هستند را در بازار فروش عرضه کنیم.
حیدری گفت: در این حوزه حمایت‌های فرماندار شهرستان دماوند چشم‌گیر بود، چراکه اگر حمایت‌های او نبود بخشی از این کارها انجام نمی‌شد و پیگیری‌ها در سطح استان باعث شد که بتوانیم کارهای مهمی را در منطقه انجام دهیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.