قاسم میرزایی‌نیکو روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: تاکنون هشت مرحله از 19 مرحله انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس زمان‌بندی به اتمام رسیده است.
وی افزود: در آخرین مرحله انتخاباتی هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات در خصوص صلاحیت داوطلبان اعلام نظر کردند و گزارش‌های لازم را به هیأت‌های بالادستی ارائه دادند.
عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: درروزهای گذشته کسانی که صلاحیت آنها مورد تأیید قرار نگرفته بود، شکایت‌های خود را به هیأت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها و استان‌ها اعلام کردند و فردا 6 اردیبهشت‌ماه، روز آخر ثبت شکایت‌هاست.
میرزایی‌نیکو با بیان اینکه از هفتم تا 16 اردیبهشت‌ماه مرحله رسیدگی به شکایت‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: در این خصوص، چهار روز هیأت‌های نظارت بر انتخابات استان‌ها و 6 روز هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی به شکایت رد صلاحیت‌شدگان رسیدگی می‌کنند و در 18 اردیبهشت‌ماه لیست نهایی کاندیداهای انتخابات اعلام می‌شود.
وی بیان کرد: کسانی که فکر می‌کنند به‌واسطه گرایش سیاسی رد صلاحیت شدند، بدانند که نظرات سیاسی درباره بررسی صلاحیت آنها مد نظر قرار داده نشده است و هیچ حقی از کسانی که رد صلاحیت شدند در خصوص رسیدگی به شکایت آنها ضایع نخواهد شد.
عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا تأکید کرد: داوطلبانی که در هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شدند، حتماً شکایت‌های خود را اعلام کنند و ما هیچ گرایش خاصی را در رد یا تأیید صلاحیت داوطلبان مد نظر قرار نمی‌گیرد.
میرزایی‌نیکو ادامه داد: در رسیدگی به صلاحیت داوطلبان به جز استناد به استعلام دستگاه‌های چهارگانه به هیچ مورد دیگری توجه نخواهد شد و بنابراین بعضی افراد با تلفن، سفارش و موارد خاص پیگیری بررسی صلاحیت خود نباشند و در این خصوص، بهتر است که شکایت‌های خود را اعلام کنند.
وی در خصوص میزان رد صلاحیت‌شدگان داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور خاطرنشان کرد: از مجموع کسانی که برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند، 6.8 درصد توسط هیأت‌های اجرایی و 1.7 درصد نیز توسط هیأت‌های نظارت بر انتخابات و در کل، 9.5 درصد رد صلاحیت شدند.
عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با اشاره به تبلیغات زودهنگام برخی کاندیدا افزود: کاندیدای انتخابات شوراها حتماً از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند، چراکه فعالیت‌های آنها توسط دستگاه‌های مختلف مورد رصد و رسیدگی قرار دارد.
میرزایی‌نیکو با تأکید بر اینکه کاندیداها باید بر اساس قانون عمل کنند، گفت: در فضای مجازی نیز، اگر تبلیغاتی توسط گروه‌ها یا کانال‌ها صورت می‌گیرد، کاندیداها باید پاسخ‌گو باشند و از تبلیغات در این فضا جلوگیری کنند.
وی از تشکیل کمیته‌ای برای رصد تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و اضافه کرد: همچنین این کمیته، سلامتی انتخابات در زمان رأی‌گیری را بر عهده خواهد داشت و از خرید و فروش رأی، تطمیع افراد و ... جلوگیری می‌کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده : موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.