به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی استان تهران، براساس بررسی و تحلیل آخرین داده های و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده با فعالیت سامانه بارشی در استان تهران در بعضی ساعات(به خصوص بعدازظهر) رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود که در پاره ای نقاط به خصوص بخش های جنوبی و غربی با احتمال توفان و گرد و خاک همراه است.
همچنین با تقویت فعالیت سامانه بارشی و با توجه به کوهپایه ای بودن استان تهران و شرایط فصلی، از بعدازظهر امروز(سه شنبه) تا اواخر وقت چهارشنبه در سطح استان در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و تندباد موقتی پیش بینی می شود که شدت بارش در ارتفاعات مرکزی و شرقی استان است.
براساس این گزارش، در بخش های جنوبی و غربی استان تهران در بعضی ساعات توفان و گرد و خاک دور از انتظار نیست. از این رو احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد، بنابراین توصیه می شود از اسکان در مجاورت رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران، کمینه و بیشینه دمای هوای تهران در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه را به ترتیب (26،11)، (20،10)، (18،13) درجه سانتیگراد پیش بینی کرد.
همچنین ورامین با 34درجه سانتیگراد و فیروزکوه با پنج درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7245/ 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.