به گزارش خبرنگار ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی عصر دوشنبه در همایش شور جوانی در مجموعه فرهنگی، ورزشی انقلاب تهران با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات پیش رو افزود: وظیفه ورزشکاران در امر انتخابات بسیار خطیر است و آنان می توانند نقش مهمی در حضور حداکثری مردم در انتخابات داشته باشند.
معاون استاندار تهران به شرایط نامناسب و بحرانی کشور در سال 92 اشاره کرد و گفت: وضعیت و شرایط اقتصادی کشور در آن زمان بسیار بد بود به نحوی که درآمد نفت ناشی از فروش یک میلیون بشکه به دلیل تحریم های بانکی وصول نشده و در بانک های خارجی بلوکه می شد.
وی ادامه داد: در این شرایط برخی می گفتند قطعنامه های شورای امنیت مهم نیست و بگذارید آنقدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه دانشان پاره شود اما در این شرایط تنها کسانی که ضرر می کردند کشور و نظام بود.
چاوشی گفت: شرایط به نحوی شده بود که مجبور شده بودیم نفت را به قیمت اندک و در بازار سیاه به فروش برسانیم که آن نیز بدلیل تحریم های بانکی با کالاهای بی کیفیت خارجی مبادله می شد.
وی افزود: در این شرایط که باید کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور مثل قطعات بالگرد و هواپیما در مقابل فروش نفت وارد کشور می شد محصولات بی کیفیتی که در مقابل مشابه داخلی نیز ضعیف تر بود.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه تورم در سال 92 ، 44 درصد و ارزش پول ملی به یک سوم کاهش یافته بود افزود: در آن سال مردم ایران در مقابل سرنوشت خود احساس مسئولیت کرده و در پای صندوق های رای به اعتدال، تدبیر و امید دادند تا کشور خود را از این شرایط بحرانی نجات دهند.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید ادعای معجزه ندارد اما مدعی هستیم که با اقدامات خود در این مدت از فروپاشی نظام اقتصادی جلوگیری شد.
چاوشی ادامه داد: اگر این اقدامات انجام نمی شد تورم ایران به مانند تورم کشور ونزوئلا 700 درصد بالا رفته و کشور به ورطه سقوط حرکت می کرد اما امروز تورم 44 درصدی سال 92 به حدود 9 درصد کاهش یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ستایش از مذاکرات هسته ای و حمایت رهبر معظم انقلاب از روند مذاکرات گفت: جوانان ما با همت بلند خود و بدون کمک کشورهای غربی شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست را به منصه ظهور رساندند.
معاون استاندار به دیپلماسی فعال دستگاه خارجی ایران با پشتیبانی و هدایت رهبری انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن مقطع تاریخی که حذف یک قطعنامه نیز بسیار سخت بود وزیر امور خارجه با هماهنگی و همکاری و استفاده از هنر دیپلماسی تمامی تحریم ها را علیه ایران از بین بردند.
وی ادامه داد: برخی افراد در داخل کشور تلاش می کنند بین دولت و رهبری فاصله بیندازند حال آنکه رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره دادند و دولت در بیش از یکسال با زبان خود غربی ها به آنان فهماند که انرژی هسته ای حق مسلم ایرانیان است.
چاوشی خاطرنشان کرد: در آن سالها بدلیل دیپلماسی ضعیف در عرصه بین الملل دشمن توانست موج ایران حراسی را در بین کشورهای مختلف ایجاد کند اما ما با هنر مذاکره و گفتگو ثابت کردیم که دنبال تولید سلاح های کشتار جمعی و هسته ای نیستیم.
وی گفت: منطق فقهی ما تاکید بر این دارد که دنبال سلاح هسته ای نیستیم، ما گرفتار تحریم بودیم اما دولت این تحریم های ظالمانه را شکست.
معاون استاندار به پیشرفت های حاصل شده در حوزه های مختلف در ظرف 3.5 سال گذشته اشاره کرد و گفت: تولید نفت از یک میلیون بشکه به 3 میلیون 800 هزار بشکه در روز رسیده و برای نخستین بار میزان برداشت نفت ایران از میادین مشترک با کشورهای همسایه برابر و یا بیشتر آنان شد در صورتی که یکی از کشورهای همسایه در سالهای گذشته 2.5 برابر ما برداشت می کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه ورزش در رشد سلامتی و ارتقا روحیه جامعه موثر است گفت: در دولت تدبیر و امید مدعی نیستیم که کار زیادی برای جوانان انجام شده اما توجه به جوانان و اشتغال آنان از برنامه های جدی دولت است.
چاوشی گفت: در طول دولت یازدهم ریل گذاری در این زمینه انجام و بستر برای حضور جوانان مهیا شد و اگر دولت تدبیر و امید به واسطه رای ملت ادامه حیات پیدا کند در حوزه جوانان و اشتغال قدم های موثری خواهد برداشت.
همایش شور جوانی به منظور تجلیل از 19 ورزشکار برگزیده و نخبه استان تهران عصر امروز (دوشنبه) با حضور احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان و رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار و در پایان این مراسم میثاق نامه ورزشکاران استان تهران بصورت نمادین به امضا رسید.
خبرنگار: مهدی مقدر- انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243/ 1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.