به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ؛ در ساعت 10 و 30 دقیقه 27 فروردین امسال مأموران کلانتری 163 ولنجک در اتوبان نیایش – تقاطع چمران به چهار سرنشین جوان یک دستگاه خودرو پراید به شماره انتظامی ایران 66/*** د 97 مشکوک شدند.
پس از توقف پراید و در بازرسی اولیه یک قبضه قمه، دو قبضه چاقوی 30 سانتی متری، یک رشته زنجیر بهمراه چند دستگاه گوشی تلفن همراه و همچنین مدارک شناسایی و کارت های عابر بانک متعلق به افراد غیر از چهار سرنشین پراید کشف شد.
با دستگیری چهار جوان به نام های فرهاد، کامران، سامان و حمید (هر چهار نفر 17 ساله) و اعتراف اولیه آنها به مسروقه بودن اموال کشف شده، پرونده مقدماتی با عنوان «سرقت های بعنف» تشکیل و پرونده به دستور معاون ارجاع دادسرای ناحیه 29 تهران برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
براساس این گزارش با بهره گیری از اموال بدست آمده از متهمان (مدارک شناسایی) تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی شدند که تمامی آنها به شیوه ای مشابه مورد ضرب و جرح، تهدید و نهایتا سرقت بعنف اموال قرار گرفته بودند.
پیرمردی 60 ساله پس از حضور در پایگاه یکم آگاهی و شناسایی دقیق و کامل متهمان به کارآگاهان گفت: در ساعت هشت صبح 27 فروردین از پل مدیریت به مقصد خیابان مطهری، سوار یک پراید با چهار سرنشین جوان شدم؛ سه سرنشین در صندلی عقب نشسته بودند و من نیز در صندلی جلو و پس از حرکت و طی مسافتی کوتاه ناگهان سرنشینان عقب به من حمله ور شدند.
وی با تاکید برخشونت سرنشینان خودرو افزود: یک نفر از آنها چاقویش را زیر گلویم گذاشت و دو نفر دیگر در حالیکه آنها نیز چاقو در دست داشتند با تهدید اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه، عابربانک و رمز آن و دو میلیون تومان پول همراهم کردند؛ نهایتا در اتوبان نیایش مرا از ماشین پیاده کرده و از محل متواری شدند.
متهمان که هر چهار نفر آنها بچه محل یکدیگر در منطقه قلعه حسن خان (شهر قدس) هستند در همان تحقیقات اولیه به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف غرب و شمال غرب تهران بویژه در محدوده فرحزاد، میدان کتابی و نیایش اعتراف کردند که با تجمیع پرونده های سرقت مشابه دهها مالباخته شناسایی شدند.
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مورد این خبر گفت: با توجه به اینکه متهمان زیر 18 سال هستند قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و هر چهار متهم تحویل کانون اصلاح و تربیت شدند اما همچنان پرونده آنها برای شناسایی دیگر شکات و مالباختگان، در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.
وی افزود: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط چهار سرنشین جوان یک دستگاه پراید سفیدرنگ مورد زورگیری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی تصاویر متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.