به گزارش ایرنا ، قرچک با بیش از 280 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده و به دلیل تازه تأسیس بودن همواره با مشکلات و چالش هایی برای توسعه و عمران همراه بوده است که با فعالیت های صورت گرفته طی سال های اخیر ، بخش عمده ای از آن ها مرتفع گردیده است.
یکی از مهمترین مشکلات شهرستان قرچک ، پروژه های مسکونی در قالب طرح مسکن مهر است که با وجود تلاش مسئولان شهرستان تا کنون به بار ننشسته و مشکلات عدیده ای را برای متقاضیان به همراه داشته است و هر از چند گاهی عده ای از این افراد در اعتراض به عدم واگذاری واحدهای خریداری شده ، در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع می کنند.
هر چند که شهرستان قرچک از داشتن پروژه های مسکن مهر دولتی بی بهره است ولی وجود هزاران پروژه مسکونی خود مالکی نیمه تمام به معظل بزرگی برای شهر تبدیل شده است.
بسیاری از متقاضیان این واحدهای مسکونی که بیشتر در منطقه پوئینک و باقرآباد قرچک احداث شده پس از سال ها انتظار با درخواست مبالغی بیش از آن چه در قرارداد خرید ذکر شده مواجه شده اند و به دلیل آن که اکثر متقاضیان این واحدها را افراد ضعیف جامعه تشکیل می دهند ، این امر با اعتراض آنها مواجه شده است.
با وجود حمایت هایی که مسئولان شهرستان قرچک در رفع مشکل مالکان این واحدهای مسکونی انجام داده اند ، کماکان بسیاری از واحدهای مسکن مهر جامانده از دولت های قبل ، همچون زخمی چرکین بر پیکر شهرستان قرچک نشسته و رفع آن به همراهی و همدلی تمامی مسئولان نیاز دارد.
فرماندار قرچک در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : مسکن مهر ، تنها مشکل اجتماعی شهرستان قرچک است که چالش های بسیاری را برای مردم و مسئولان این شهر به همراه آورده ، مشکلی که از دولت قبل بر جای مانده و تنها رفع آن به این دولت به ارث رسیده است.
مسعود مرسل پور افزود : بیش از 18 هزار مسکن مهر خودمالکی در شهرستان قرچک احداث شده و یا در حال اجراست که سپردن آن به افرادی که از ظرفیت های مالی مناسب برای تکمیل این پروژه های مسکونی برخوردار نبوده اند ، اشتباه بزرگی بوده که تاوان آن را می باید مردم پس دهند.
وی تأکید کرد: در طول چهار سال گذشته ، تلاش تمامی مسئولان شهرستان قرچک رفع مشکل مالکان این پروژه های مسکونی بوده و تا کنون بسیاری از آن ها تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.
فرماندار قرچک اظهار امیدواری کرد در سایه تلاش مالکان و همراهی مسئولان ، مشکل مابقی واحدهای تکمیل نشده شهرستان نیز برطرف و این خانه ها به متقاضیان واگذار شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.