این درحالی ست که هفته گذشته وی و جمعی از اطرافیانش در نهاد شهرداری، با حضور در همایش شهدای مدافع حرم کرمانشاه، عملا سفرهای استانی و فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کردند. در همین راستا 14 عضو شورای شهر تهران در نامه‌ای مشترک به وزیر کشور خواستار روشن شدن وضعیت مرخصی قالیباف، استعفا یا مرخصی معاونان وی و نیز وضعیت موسسه همشهری شدند. همچنین اخیرا رحمت‌ا... حافظی، یکی از اعضای شورای شهر تهران با اعتراض به این شیوه رفتاری شهردار تهران گفت: «هفته گذشته قالیباف به کرمانشاه سفر کرده، بدون آن که اعضای شورا در جریان باشند، مرخصی در کار نیست و باید پرسید؛ شهردار و معاونانشان اکنون کجا هستند؟»

سفرهای استانی شهردار قانونی نیست

یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز با اشاره به عدم ارائه درخواست مرخصی به شورای شهر از سوی محمدباقر قالیباف گفت: «سفرهای استانی شهردار تهران غیرقانونی است، چرا که شورای شهر هنوز به ایشان مرخصی نداده است.» محمد مهدی تندگویان، با بیان این مطلب گفت: «مرخصی قالیباف تاکنون به اطلاع اعضای شورا نرسیده و در صحن نیز اعلام نشده است.» تندگویان همچنین از لزوم طی شدن پروسه قانونی برای مرخصی شهردار سخن گفت و در ادامه افزود: «براساس قانون آقای قالیباف باید از شورای شهر مرخصی بگیرد و باید یک‌ جانشین مشخص کرده و معاونان شهردار و یا هرکدام از کارمندان شهرداری نیز که در ستاد ایشان مشغول هستند، باید از سمت خود استعفا دهند.»

درخواست برای پیگیری

همچنین محمد حقانی از اعضای شورای شهر تهران با تاکید براینکه سفرهای استانی قالیباف مستلزم صدور اجازه از سوی شورای شهر تهران است، گفت: «زمانی که شهردار قصد دارد، کارهای انتخاباتی انجام دهد، باید از شورا اجازه بگیرد اما آقای قالیباف نه در این مورد و نه در موارد دیگر هیچ وقت به حرف شورا احترام نگذاشته است.» وی با اشاره به اینکه اعضای شورا این تخلف را پیگیری خواهند کرد، افزود: «این مساله قبلاً در صحن علنی شورا مطرح شده بود، اما شهردار به آن توجهی نکرده است». حقانی همچنین خاطرنشان کرد: «لازم به ذکر است که فعالیت معاونان و کارمندان شهرداری در ستاد قالیباف خلاف مقررات است و ما بارها در این زمینه تذکر داده‌ایم، اما فایده‌ای نداشته است. این عضو شورای شهر تهران افزود: «از قوه قضائیه درخواست می‌کنم به این مساله رسیدگی کند و تکلیف را مشخص کند.» روز گذشته اما، مهدی چمران اعلام کرد: شهردار تهران به منظور شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور در برنامه‌های تبلیغاتی درخواست مرخصی خود را از تاریخ دوشنبه 4‌اردیبهشت ماه تا تاریخ 27 اردیبهشت ماه تسلیم شورای اسلامی شهر تهران کرده است.

شورای شهر غریبه است

این نخستین بار نیست که شهردار تهران با بی‌توجهی به شورای شهر، بر عدم پاسخگویی خود به این شورا تاکید می‌کند. در ماه‌های اخیر و پس از حادثه تلخ پلاسکو بود که از شهردار تهران خواسته شد گزارشی درباره علل و چرایی وقوع این حادثه، همچنین تعیین نقش شهرداری در آن، ارائه دهد. قالیباف نیز از اعضای مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا وقتی جهت ارائه گزارش در مجلس به وی داده شود. این درحالی بود که شهردار تهران تمایلی به ارائه گزارش به نمایندگان مردم تهران در شورای شهر نداشت و بنابر اظهارات برخی از اعضای شورا، این رفتار شهردار، بی احترامی به مردم پایتخت بود.

گزارش به همه جا، به غیر از شورا‍!

آنچه پیداست شهردار تهران هیچ‌گاه به شورای شهر به عنوان نهاد بالادستی شهرداری نگاه نکرده است. بنابرگفته‌های رحمت‌ا... حافظی تمایل قالیباف به عدم ارائه گزارش به شورای شهر تهران مسبوق به سابقه است به گونه‌ای که شهردار تهران در بحث واگذاری املاک نیز بدون آنکه گزارشی به شورای شهر داده شود، به دیدار نمایندگان مجلس رفت و به آنها گزارش داد. جالب آنکه همزمان از اعضای شورا خواسته شد تا زمان رسیدگی قوه‌قضاییه صبر کنند و تا به امروز هیچ گزارش مکتوبی به اعضای شورا ارائه نشده است. انگیزه‌های انتخاباتی قالیباف و اطرافیانش به حدی رشد کرده که وی را حتی از طی نمودن پروسه‌های قانونی برای ورود به عرصه انتخابات بازداشته است.
روزنامه آرمان
1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.