مهرداد متانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران با اشاره به نقش رسانه‌ها در برگزاری انتخابات اظهار داشت: انتخابات اساس یک حکومت دموکراسی را تشکیل می‌دهد، در حقیقت انتخابات یک رفراندومی است که شرایط برابر برای حضور و مشارکت فعالانه مردم در ساختار سیاسی یک کشور را فراهم می‌کند.

این دکترای مدیریت رسانه ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران با دموکراسی دینی اداره می‌شود و در این دموکراسی دینی کانال‌های مختلفی برای ورود افراد، مردم و احزاب سیاسی در تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد که مهمترین این کانال‌ها انتخابات است، به‌طوری که می‌توان گفت انتخابات بیانگر یک جامعه دموکراسی است.

وی عنوان کرد: اصلی‌ترین هدف برگزاری انتخابات مشارکت لایه‌ای مردم در ساختار سیاسی کشور است و در حقیقت فرصتی است که مردم می‌توانند به مطلوب‌های خود دست پیدا کنند. 

متانی با تاکید بر اینکه لازمه مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم سازی بسترها است، گفت: در دنیای امروز که دنیایی پیچیده است و بدون حضور رسانه‌ها نمی‌توان به زندگی پرداخت، رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در مشارکت مردم در عرصه انتخابات دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد قائم‌شهر یادآور شد: رسانه‌ها حلقه ارتباطی مردم و دولت هستند که از یک جهت می‌توانند دیدگاه سیاسی، خواسته‌ها و آراء مردم را به مسئولان اطلاع داده و از سوی دیگر به عنوان سخنگوی مردم فعالیت کنند، همچنین یکی دیگر از کارکردهای رسانه این است که نظرات مردم را در سیاست‌ها به تصویر بکشند. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نباید فراموش کرد که نقش دیگر اصحاب رسانه اهمیت دادن به انتخابات است به این معنا که با انتقال دیدگاه های منتخبین به مردم، مشارکت بیشتر و آگاهانه را رقم می‌زنند.

متانی با اشاره به اینکه در عصر حاضر اگر امکانات رسانه‌ای مناسب در اختیار مردم قرار گیرد مردم فقط یک رأی‌دهنده نخواهند بود، اظهار داشت: رسانه‌ها به نوعی می‌توانند نقش جبهه خود را در فضای انتخاباتی نشان دهند و به‌گونه‌ای در ساختار سیاسی جامعه تأثیر گذارند که رفتار انتخاباتی مردم را رقم بزنند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم رسانه‌ها می‌توانند با گزارش لحظه به لحظه از انتخابات از قبل برگزاری این رفراندوم تا بعد آن علاوه بر اطلاع‌رسانی، بر تصمیم گیری نهایی، انتخاب و مشارکت مردم تأثیر گذارند.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625949
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.