به گزارش خبرنگار ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان تهران به ریاست محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران و با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد.
دستورات این جلسه به ارایه گزارش توزیع میوه در ایام پایانی سال ٩٥ و ادامه طرح در سال ٩٦ توسط مدیریت تعاون روستایی، ارایه گزارش توزیع برنج و شکر در سال ٩٥ و برنامه توزیع اقلام اساسی در ماه مبارک رمضان توسط مدیریت شرکت غله، گزارش توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز در سال ٩٥ و برنامه توزیع اقلام اساسی توسط توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان و ارایه گزارش روند قیمت اقلام اساسی و نظارت بر بازار توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اختصاص یافت.
امامی امین با اشاره به اینکه در این جلسه جمع بندی اقدامات انجام شده و نقاط ضعف و قوت در تنظیم بازار استان مورد بررسی قرار گرفت گفت: با وجود بحرانی که سال گذشته در بخش مرکبات و پیش بینی ها در مورد تامین پروتئین مورد نیاز رو به رو شدیم ، با تدبیر استاندار و همدلی دستگاه های استان نمره قبولی در عملکرد تنظیم بازار استان به دست آمد.
وی هدف اصلی تنظیم بازار در استان را احیای خالص فروشی، منطقی شدن حاشیه سود کالاهای تولیدی برای خرده فروش ها، ایمن سازی نظام توزیع و ناکام ساختن سودجویان برشمرد.
معاون امور اقتصادی استانداری تهران با تاکید براینکه کمیته تنظیم بازار استان نگاه انتخاباتی در اقدامات خود ندارد افزود: نگاه ما پیشگیرانه است و موضوع انتخابات نباید باعث تسویه حساب سیاسی در تنظیم بازار باشد و به دنبال تداوم ثبات و آرامش بازار هستیم.
علی اشرف منصوری مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران نیز در این جلسه گزارشی از روند اجرای طرح تنظیم بازار 95 ارائه کرد و گفت: توزیع میوه در استان تهران از 7 اسفند 95 زودتر از سال های قبل جهت تعادل بخشی وکاهش قیمت ها در میادین و غرفه های میوه و تره بار شهرداری آغاز و سپس به شهرستان ها و اصناف گسترش پیدا کرد و درمجموع در434 نقطه عرضه سیب و پرتقال انجام شد.
وی ادامه داد: 15 هزار و 500 تن ذخیره میوه نیز ذخیره سازی شده بود که برای استان تهران هم چنان این ذخیره سازی ادامه دارد.
منصوری افزود: تاکنون سه هزار و 550 تن پرتقال داخلی، شش هزار و 400 تن پرتقال وارداتی و 2 هزار و 500 تن سیب و در مجموع 12هزار و130 تن سیب و پرتقال در سطح استان تهران توزیع شده که عرضه آن تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.