سخنان سیدشهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در « جشن مهارت آموختگان مراکز فنی –حرفه ای شرق استان تهران» درپارک علم و فناوری پردیس افزود: آموزش فنی و حرفه ای در کشور ما قدمت نسبتاً بالایی دارد اما هنوز میهن ما نتوانسته به اندازه کافی مهارت ایجاد کند.
وی اظهارداشت :نظام آموزشی ما امروز فارغ­التحصیلان زیادی را در رشته ­های مختلف پرورش داده اما باید اذعان کنیم حلقه میان نظام آموزشی و نظام کار و مهارت همچنان مفقود است.
معاون سیاسی استانداری تهران تصریح کرد: با وجود انبوه فارغ ­التحصیلان رشته ­های مختلف، نتوانستیم توانایی­ ها و مهارت­ های لازم را برای اداره­ صنعت، کشاورزی و دیگر بخش ­های وابسته به اقتصاد کشور پیدا کنیم.
چاوشی بابیان اینکه دیپلم تولید شده، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری تحویل جامعه شده اما چرا کارها پیش نمی­ رود؟ مشکلات ناشی از کجاست؟ گفت: فرهنگ مهارت و اشتغال موضوع بسیار مهمی است. اگر می ­خواهیم کشور در اقتصاد مقاومتی توفیق یابد باید فرهنگ اشتغال را اصلاح کنیم.
وی بااشاره به اینکه تولید و اشتغال زمانی تغییر خواهد کرد که نگاه ما به فرهنگ اشتغال اصلاح شود ، افزود: مللی که در دنیا این مسیر را تجربه کردند امروز باید مشی و روششان مورد توجه ما قرار بگیرد واگر می خواهیم پیشرفت کنیم اصولاً حق نداریم آن چیزی که در تولید آن سهم و نقش نداشته ­ایم مصرف کنیم.
معاون سیاسی استانداری تهران اظهارداشت :پشت میزنشینی در حوزه اشتغال می بایست برچیده شود. بررسی و محک ادارات و سازمان های دولتی از بالا تا پایین، مشکل بهره وری نیروی شاغل را پیش روی ما قرار می دهد. در یک جامعه پویا، سهم عمده ایجاد اشتغال را نباید اشتغال دولتی به خود اختصاص دهد.
چاوشی با بیان اینکه آن کسانی که تصور می کنند با شعار و بازی های سیاسی می شود کشورداری کرد به بیراهه می روند، گفت: منابع ثروتی که در کشور ما وجود دارد با کمتر کشوری در پیرامون ما قابل قیاس است.
وی تصریح کرد: همسایه­ های خلیج فارس سال­هاست از مخازن مشترک بیش از ما استخراج می­ کنند. به همت این دولت در 2 سال گذشته این نابرابری اصلاح شد. بیش از 4 فاز استخراج در هفته پیش به بهره برداری رسید.
وی تاکید کرد: تولید نفت ما وقتی این دولت بر سر کار آمد به زیر یک میلیون بشکه در روز رسیده بود. امروز سه میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت در روز تولید می شود.
معاون سیاسی استانداری تهران گفت: رفتارهای ظالمانه­ ای که در برخی از آنها سوءتدبیرهای خودمان هم دخیل بود تحریم را در بخش ­های مختلف به ما تحمیل کرد؛باعث شد که ذخایر و منابع ما به حداقل ممکن در تاریخ انقلاب برسد.
وی افزود: آن کسانی که تصور می ­کنند با شعار و بازی­ های سیاسی می ­شود کشورداری کرد به بیراهه می روند. یک ایرانی که دلش برای ایران می­ تپد باید بداند که این کشور با وجود این همه منابع الهی و خدادادی تنها مشکلش مدیریت است. مدیریت منابع انسانی ما گیر دارد.
وی تاکید کرد: با همه مشکلاتی که بوده ارزش ریال در برابر دلار حفظ شده است. این معجزه نیست؟
وی گفت: می ­گویند گرانی وجود دارد. معنی مهار تورم این است که سرعت رشد گرانی اگر با همان 44 درصد پیش می ­رفت اگر می­ رسید چه بلایی سر اقتصاد کشور می­ آمد؟
چاوشی افزود:مدیریت، حلقه اتصال منابع ثروت ملی کشور با مجموعه نیروی انسانی است. مشکل اصلی ما تعطیل کردن مخ ­هایی است که می ­توانند نقش­ آفرین باشند.
معاون سیاسی استانداری تهران تصریح کرد:هرکسی از راه رسید یک مینی­ بوس آدم آورد و جا ­گذاشت و ­رفت. قانون کار ما هم که تصور می ­کنیم در جهت حمایت از کارگران است اما اینگونه نیست. الان هم که ضرورت دارد اصلاحی صورت بگیرد دل خیلی ­ها می لرزد.
وی تاکید کرد:آمار متخصصینی که به کشورهای خارج رفته اند واقعاً تکان دهنده است مشکل ما این است چرا نمی ­توانیم اینها را حفظ و نگهداری کنیم. اگر واقعاً نتوانیم این بیماری­ ها را درمان کنیم اگر نتوانیم نقش بهره­ وری ملی را بواسطه این نیروهای انسانی در اقتصاد کشور ارتقاء دهیم با بحران روبرو خواهیم شد.
وی گفت: نفت ما یک روزی تمام می­ شود. چرا رهبری معظم انقلاب بر دانش هسته ای و حفظ و صیانت از آن تأکید داشتند. دولت در عرصه دانش هسته­ ای گام های بلندی برداشته است. فعالیت هسته ای ما در جهان با مذاکراتی که صورت گرفت رسمیت یافت و این توفیق بزرگی است. ایران به حق قانونی خود رسید.
خبرنگار: انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.