مهیار مقیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در فیروزکوه اظهار داشت: روز گذشته در پی اعلام ندای امداد جمعیت هلال‌احمر استان تهران مطلع شدیم که 3 کوهنورد از ارتفاعات دو بلوک در شهرستان فیروزکوه سقوط کرده‌اند که با هماهنگی‌های لازم تیم تخصصی کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان فیروزکوه به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: نجاتگران به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و با همکاری دیگر ارگان‌های امدادی در شهرستان فیروزکوه پس از حدود یک ساعت تلاش و جستجو،  افراد گرفتار را پیدا کردند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران در ادامه گفت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد در این حادثه 3 نفر از ارتفاع سقوط کردند که یک نفر آن‌ها قبل از رسیدن نیروهای عملیاتی فوت و 2 نفر دیگر به منطقه امن انتقال پیدا کردند.

مقیمیان در پایان با بیان اینکه شماره 112 به نام ندای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت هموطنان در استان تهران قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به گرم‌شدن هوا و آغاز ورزش کوهنوردی از افرادی که قصد انجام این ورزش و یا عزیمت به کوه را دارند درخواست می‌کنیم حتماً لوازم تخصصی کوهنوردی را به‌همراه داشته باشند و در صورت بروز حادثه هموطنان می‌توانند با شماره‌گیری 112 در خواست نیروهای امدادی کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 620808
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.