مهرداد پورفتحی، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند روز سه شنبه در حاشیه جشن تکلیف دانش آموزان دختر که با حضور مسئولان شهری و شهرستانی در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) دماوند برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله جشن تکلیف یا عبادت و بندگی دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی که به سن 9 سالگی می رسند، در منطقه برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال نیز جشن تکلیف دانش آموزان دختر 50 مدرسه دولتی و غیردولتی پایه سوم شهرستان دماوند با حضور 700 نفر در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.
پورفتحی با بیان اینکه جشن عبادت همچون همه نعمت های خداوند، نعمتی بوده که تکلیف شده است، افزود: دانش آموزان باید بدانند که خداوند متعال نگاهی ویژه ای به آنان داشته و باید شکرگزار او باشند که برگزاری این جشن عبادت در شناسایی و معرفی تکالیف دینی و اعتقادی دانش آموزان بسیار موثر است.
رییس آموزش و پرورش دماوند با اشاره به اینکه یکی از رسالت های خطیرآموزش و پرورش آشنا کردن دانش آموزان با آموزه های دینی است، گفت: عمل به احکام اسلامی و توجه ویژه به نماز نقش مهمی در تربیت و اصلاح دانش آموزان و جوانان برای داشتن جامعه ای سالم دارد که باید از ابتدا و در دوران دانش آموزی تقویت شود.
پورفتحی بیان کرد: جشن تکلیف دانش آموزان پسر پایه هشتم نیز به صورت درون مدرسه ای در حدود 50 مدرسه این منطقه برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، حوزه آموزش و پرورش شهرستان دماوند مربوط به شهرهای دماوند، آبسرد و کیلان می باشد که دارای 105 مدرسه فعال و بیش از 16 هزار دانش آموز است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.