به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، شهر جدید اندیشه یکی از شهرهای استان تهران است که در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد؛ این شهر دارای 6 فاز است که در فاز 4 این شهر،  بازار بزرگ ایرانی اسلامی که به سبک نقش جهان اصفهان طراحی شده توسط رئیس‌‍‌جمهور در خردادماه 94 افتتاح شد.

این بنا در زمینی به مساحت 52 هزار و 510 متر مربع و زیربنایی با مساحت 123 هزار متر مربع احداث شده که دارای یک هزار و 271 واحد تجاری، سالن چندمنظوره، زورخانه، گودال باغچه نیز وجود دارد؛ این بازار بزرگ از آنجا که پروژه بسیار بزرگ و فرامنطقه‌ای محسوب می‌شود دارای جایگاه و امتیاز خاصی است که می‌تواند نقش بسزایی در جذب مردم از استان تهران و استان البرز و حتی سایر نقاط کشور به این منطقه ایفا کند.

اما با توجه به اثرات مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری این بازار بزرگ، ضرورت ساماندهی اصناف موجود در آن از اهمیّت قابل توجهی برخوردار است؛ چرا که فعالیت مناسب و مبتنی بر قانون اصناف مختلف بازار بزرگ ایران اسلامی اندیشه نقش هم‌تکمیلی در ارتقاء کمّی و کیفی خدمات‌رسانی این بازار دارد.

در همین راستا محسن فروزنده‌بخش رئیس اتاق اصناف شهریار در گفت‌وگو با تسنیم با بیان  اینکه فضای بسیار خوبی در شهریار برای صنوف به عنوان بازار ایرانی- اسلامی در سال‌های اخیر ایجاد شده است، اظهار داشت: تاکنون ارتباط خوبی میان هیئت مدیره این مجموعه و اتاق اصناف وجود نداشته که در همین راستا امیدواریم با نگاهی که مسئولان این مجموعه دارند، تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق اصناف و بازار ایران اسلامی منعقد کنیم که اقدامات مربوطه در مورد صنوف این مجموعه نیز به خوبی پیگیری و به سرانجام برسد.

وی به زیرساخت‌های شهرجدید اندیشه اشاره کرد و افزود: بازار ایرانی- اسلامی شهر جدید اندیشه یکی از زیرساخت‌های بسیار خوب منطقه در زمینه وجود صنوف است که اگر توجه ویژه‌ای توسط مجموعه مرتبط با این بازار وجود داشته باشد، رونق و رشد این مجموعه را به همراه دارد.

رئیس اتاق اصناف شهریار در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت جمعیتی شهر اندیشه در فازهای متفاوتی که دارد، هنوز تکمیل نشده، وجود این بازار و همچنین تسریع در تکمیل صنوف می‌تواند نقش مؤثری در فراهم سازی مایحتاج شهروندان و همچنین بهبود گردش اقتصادی خانواده‌ها در این منطقه داشته باشد.

فروزنده‌بخش در پایان خاطرنشان کرد: در این مسیر لازم است که مجموعه مربوطه در بازار ایرانی- اسلامی تعامل خوبی را با اتاق اصناف داشته باشند تا صنوفی که در این مجموعه حضور پیدا می‌کنند اقدامات قانونی مربوطه را برای کسب و کار فراهم کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620485
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.