به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدشهاب­ الدین چاوشی روز دوشنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال 96 با اشاره به پیش رو بودن هفته معلم و جایگاه نبوی مقام معلمی افزود: انتظار ما از مدیرکل محترم آموزش و پرورش و روسای مناطق این است که با کمک انجمن اولیاء و مربیان و برگزاری برنامه­ ها و همایش های در خور شأن فرهنگیان و در راستای توسعه آموزش و پرورش گام بردارند.
وی با بیان اینکه رأس اصلی تعلیم و تربیت مدرسه است تصریح کرد: توسعه هر کشور در گرو تعلیم و تربیت است و بخش عمده تعلیم و تربیت، معلم ، مدرسه و دانش آموزان را شامل می شود.
چاوشی ادامه داد: اگر این بخش در کشور ما طراوت و رونق داشته باشد می توان به آینده توسعه کشور امیدواری بیشتری داشت.
وی با بیان اینکه رمز توسعه کشورهای پیشرفته در تعلیم و تربیت آنها نهفته است تاکید کرد: بسیاری از نابسامانی ها و آسیب ­های اجتماعی در کشور ما به دلیل نقص های ساختاری در نظام تعلیم و تربیت و آموزش کشور است که نظام تربیت و تعلیم باید برای توسعه آتی کشور در معرض تحول اساسی و تلفیق مهارت و دانش و تقدم تربیت بر آموزش قرار گیرد.
معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: درسال جدید مقام معظم رهبری مسئولان را به تلاش برای ایجاد اشتغال و رونق تولید توصیه کردند و تمام دستگاه ها باید در این زمینه جهت گیری مشخص و اجرایی داشته باشند و نقش آموزش و پرورش در جهت تبیین این گفتمان و ایجاد فرهنگ اشتغال حایز اهمیت است.

** اقتصاد مقاومتی به معنی بستن درها نیست
به گفته چاوشی؛ اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نظریه قوی برای جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گرفته که این نظریه به معنای انزوای از نظام بین­ المللی و بستن درها نیست.
وی با بیان اینکه کشور در حد ضرورت و نیاز داخلی واردات می کنیم افزود: این واردات نباید تولید داخلی را مختل کند و باید راهی برای آشنایی ما با تکنولوژی های جدید باشد نه کالاهای مصرفی که خود قادر به تولید آن هستیم.
چاوشی تاکید کرد: تلاش های قابل توجه دولت در خودکفایی گندم، به عنوان کالایی استراتژیک بسیار اساسی بود و برای کشوری که می­ خواهد اقتصاد مقاومتی داشته باشد و زیر فشارهای سیاسی و اقتصادی مقاومت کند این دستاورد بسیار مهم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح و بهره برداری از 4 فاز از پالایشگاه­ های گاز کنگان اشاره کرد و افزود: اکنون پس از سالها، حداقل به اندازه همسایگان از ذخایر مشترک خود برداشت می کنیم که توفیق بزرگی است که در ماه های آتی این رقم افزایش نیز خواهد داشت.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: تلاش­ های دولت در برجام و گشایش اقتصادی فرصت­ های مناسبی را فراهم کرد و تاثیرات مثبت خود را به جا گذاشت که بی تردید کشور را در مسیر توسعه و شکوفایی قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: تولید نفت در دولت قبل یک میلیون بشکه در روز بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید امروز به 4چهار میلیون بشکه رسیده است که این امر در جهت تقویت بنیان های اقتصادی کشور و مقابله با آثار تحریم ظالمانه بسیار کارساز بوده است.
چاوشی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات را پروژه مهم ملی توصیف کرد و گفت: اگر مردم مشارکت گسترده ای بکنند اتفاقات خوبی برای کشور خواهد افتاد و امنیت ملی ما بیش از پیش قوام خواهد یافت.
وی با اشاره به وظیفه خطیر نخبگان و فرهنگیان جامعه در دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات اردیبهشت ماه، خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت عموم مردم در پای صندوق های رای و استفاده از حق قانونی خود در جهت تقویت برنامه های رو به رشد کشور بسیار حائز اهمیت است.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.