غلامرضا جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بزرگداشت به طور قطع تاثیر ویژه در دیپلماسی شهری، کارایی و اثر بخشی ورزش به منظور تقویت صلح جهانی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ورزش می تواند جایگاه ویژه ای در صلح و توسعه جوامع بشری داشته باشد گفت: توجه به رویکرد فرهنگی ورزش و نزدیک شدن دیدگاه های جوامع و ملل مختلف از عمده فاکتور هایی است که در این بزرگداشت مورد توجه برگزارکنندگان قرار خواهد گرفت.
جعفری تصریح کرد: در این فرصت مغتنم این فدراسیون در نظر دارد تا بتواند به نوعی بخش ورزش سنتی و بازی های بومی و محلی کشور را به مدعوین و مسئولان معرفی کند.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری خاطر نشان کرد: یکی از رسالت های مهم سازمان جهانی یونسکو حفظ و صیانت از میراث ناملموس کشورهاست چرا که بازیهای روستایی و سنتی در این حیطه قرار می گیرد.
وی افزود: مراسم بزرگداشت به مناسب روز جهانی صلح و توسعه با حضور وزیر ورزش و جوانان، مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، نمایندگان آژانس تخصصی سازمان ملل، رئیس فدراسیون روستایی و عشایری و مدعوینی از کشور های ترکمنستان، استرالیا و بلژیک شرکت دارند.
جعفری همچنین از برگزاری بیش از 100برنامه ورزشی روستایی و عشایری در کشور در سالجاری خبر داد و گفت: مراسم کشوری شتر سواری در اصفهان، مسابقات بین المللی بازیهای روستایی و عشایری مریوان، جشنواره فرهنگی جهان اسلام در مشهد مقدس و بزرگترین جشنواره ملی اقوام ایرانی در شهرستان دلیجان استان مرکزی از عمده ترین برنامه های فدراسیون در اردیبهشت ماه امسال خواهد بود.
وی همچنین تصویب 27 صدم از یک درصدی مالیات ارزش افزوده به ورزش را گامی موثر برای رشد ورزش برشمرد و افزود: در سال 96 با تصویب نمایندگان مجلس این مصوبه اجرایی خواهد شد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی با ابراز امیدواری اظهار کرد: در صورت تخصیص یک هزار و 450میلیارد تومان اعتبار برای این طرح شاهد توسعه چشم گیر در ورزش حتی در روستاها و مناطق محروم کشور خواهیم بود.
بزرگداشت روز جهانی «ورزش در خدمت صلح و توسعه» به مدت یک روز(30فروردین) در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.