رضا میرزا کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وضعیت مسکن در شهرستان دماوند اظهار کرد: سال گذشته 2 هزار و 884 مورد قرارداد اجاره، خرید و فروش ملک در این شهرستان ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خرید و فروش مسکن و زمین در این شهرستان در نقاط شهری 4.5 درصد رشد داشته که این میزان در روستاها از شرایط مناسب تری نسبت به شهرها برخوردار بوده و رشد 30 الی 40 درصدی از سه سال گذشته تاکنون داشته است.
میرزا کریمی همچنین افزود: قیمت ملک نیز در سال 95 نسبت به سال 94 با 15 الی 20 درصد افزایش همراه بوده است.
رئیس اتحادیه املاک و نمایشگاه داران شهرستان دماوند با بیان اینکه در سال 95 از بین 900 دفتر املاک و پیمانکاری، 700 مورد بازرسی توسط این اتحادیه انجام شده، بیان کرد: در این بازدیدها حدود 90 دفتر املاک بدون پروانه کسب شناسایی و برای 80 مورد از آنان اخطار پلمپ صادر شد و تعدادی از آنها نیز بعد از گذراندن مراحل قانونی فعالیت خود را ادامه دادند.
وی در خصوص تعداد جوازهای کسب صادر شده در سال 95 نیز اظهار کرد: حدود 45 مورد جواز در سال گذشته ثبت شده که از این تعداد، 20 مورد از جوازها تمدیدی بوده است.
میرزا کریمی با بیان اینکه در سال 95 حدود 130 مورد جواز از دفاتر املاک و نمایشگاه داران این شهرستان ابطال شده است، عنوان کرد: تعداد 120 تخلف نیز به این اتحادیه ارجاع شده که از این تعداد 110 مورد بین شاکی و متشاکی مصالحه و 10 مورد مابقی به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شده است.
وی یادآور شد: گران فروشی، فروش مال غیر و پیش فروش از جمله موارد تخلف ارجاعی به اتحادیه املاک و نمایشگاه داران شهرستان دماوند بوده است.
شهرستان دماوند در شرق استان تهران واقع شده و چهار هزار و 600 واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب 16اتحادیه در این شهرستان فعالیت دارند.
خبرنگار:الهام حیدری-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7246//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.