محمدحسین تاجیک روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهم ترین طرح های دولت یازدهم در بخش کشاورزی، توسعه سطح اراضی کشاورزی زیرپوشش آبیاری نوین و گذر از روش های سنتی است که این مهم به خوبی در شهرستان ورامین اجرا شده است.
وی اظهار کرد: تا پیش از فعالیت دولت یازدهم در مجموع 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیرپوشش طرح آبیاری نوین قرار داشتند که این سطح در طول 3.5 سال گذشته به 15 هزار هکتار افزایش یافته است.
به گفته وی، درحال حاضر اجرای طرح سیستم های نوین آبیاری در 100 صد هکتار دیگر اراضی کشاورزی شهرستان ورامین درحال انجام است.
تاجیک افزود: درهمین ارتباط طرح توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاروزی طی سال گذشته در بیش از 2 هزار و 282 هکتار زمین زراعی شهرستان ورامین اجرا شد که ورامین از این لحاظ رتبه نخست استان تهران را به خود اختصاص داد.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین با اشاره به احداث 30 استخر ذخیره آب در این شهرستان گفت: در مجموع در این استخرهای 2 منظوره ، سالانه 100 تن ماهی تولید و عرضه می شود.
وی در خصوص توسعه کشت گلخانه ای در سطح شهرستان ورامین نیز اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون 100 هکتار به سطح زیر کشت گلخانه ای شهرستان ورامین اضافه شده و این در حالی است که از ابتدای انقلاب تا آغاز دولت یازدهم حدود 200 هکتار گلخانه در این شهرستان ایجاد شده بود.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که از این میزان 38 هزار هکتار به دلیل کمبود منابع آبی زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7254**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.