به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل درمان استان تهران، محمدتقی خسروانی مقدم با اشاره به ویزیت تعداد قابل ملاحظه ای از بیمه شدگان و ارباب رجوعان توسط متخصصان دندانپزشکی فعال در مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان استان تهران اظهار کرد: ویزیت اعم از معاینه و تشخیص، تجویز دارو، اعزام به رادیولوژی و درخواست آزمایش، رادیوگرافی تک‌دندان (گرافی‌پری اپیکال یا بایت وینگ)، کشیدن دندان قدامی، کشیدن دندان خلفی و کشیدن دندان عقل از جمله خدماتی است که در این مراکز ارائه می شود.
وی با بیان اینکه نظارت بر مراکز درمانی از جنبه های مختلف و علمی به صورت مستمر انجام می شود خاطرنشان کرد: این امر موجب ارائه خدمات درمانی بهتر و کیفیت مطلوب تر خواهد شد.
مدیر کل درمان استان تهران با اشاره به ضرورت توجه به اصل منطقی «اولویت پیشگیری بر درمان» تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی علمی و مناسب زمینه ارتقای سلامت دهان و دندان از طریق آموزش اصولی بهداشت دهان و دندان فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری، هزینه‌های درمان دندان‌پزشکی را کاهش می‌دهد افزود: هرچه دانش و آگاهی دندانپزشکان افزایش یابد، در تشخیص و درمان بیماری های حوزه دهان و دندان دقیق تر عمل کند خواهند کرد.
خبرنگار عاطفه نژادسالاری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.