به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، در 15 اسفند سال گذشته وقوع یک فقره سرقت از مغازه طلافروشی واقع درمیدان تجریش - پاساژ قائم به کلانتری 101 تجریش اعلام شد؛ با حضورمأموران در محل مشخص شد که سارق به شیوه تخریب درب شیشه ای مغازه اقدام به سرقت چهار کیلو 500 گرم طلا و جواهرات و مبلغ 11 میلیون تومان وجه نقد کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مغازه و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
براساس این گزارش مشخص شد که طلافروشی فاقد هرگونه تجهیزات هشدار دهنده و همچنین شیشه های ضد ضربه است و با این وجود مالک آن نیز در زمان تعطیلی طلا و جواهرات را در داخل گاوصندوق مغازه نگذاشته است و صرفا پارچه ای بر روی ویترین مغازه می انداخت.
با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ی طلافروشی مشخص شد که سرقت توسط یک نفر و در ساعت 05:30 بامداد مورخه 15/12/1395 انجام شده است.
با توجه به شیوه و شگرد سرقت و بررسی چندین باره تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ، کارآگاهان با در نظر گرفتن دلایل ، شواهد و قرائن بدست آمده از محل سرقت اطمینان پیدا کردند که سرقت می بایست توسط یک آشنا به محل سرقت انجام شده باشد ؛ لذا در یک سلسله اقدامات گسترده پلیسی موفق به شناسایی فردی بنام 'مجید . م' ( 25 ساله ) شدند که بنا بر اظهارات کسبه پاساژ به مدت یک سال به عنوان 'ویترین ساز طلافروشی' در پاساژ مشغول به فعالیت بوده است .
با شناسایی 'مجید . م' و در ادامه اظهارات مالک طلافروشی مبنی بر اینکه ویترین طلافروشی اش توسط همین شخص تهیه و به این واسطه اطلاعات دقیقی از محل سرقت داشته ، تحقیقات از 'مجید . م' در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .
با شناسایی محل سکونت 'مجید . م' در منطقه جیحون وی جهت انجام تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد ؛ مجید در جریان تحقیقات اولیه منکر ارتکاب سرقت شد اما درادامه تحقیقات و پس از رویارویی با شواهد و قرائن از سوی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشود وعنوان داشت : با توجه به اطلاعات دقیقی که از ورودی های مختلف پاساژ و همچنین وضعیت مغازه طلافروشی در خصوص نداشتن شیشه های ضد ضربه ، نداشتن سیستم هشدار دهنده و بویژه اطلاع دقیق از نحوه نگهداری طلاجات از سوی صاحب مغازه داشتم ، اقدام به طراحی سرقت از حدود چند ماه پیش کرده و نهایتا سرقت را در مورخ 15/12/1395 انجام دادم .
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : 'با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب سرقت و در بازرسی دقیق از محل سکونت متهم ، بیش از 4 کیلو و 500 گرم از طلاجات مسروقه بهمراه 11 میلیون تومان وجه نقد سرقت شده کشف ، ضبط و به مالباخته تحویل شد ؛ همچنین با حضور متهم در محل ارتکاب سرقت ، بازسازی نحوه ارتکاب سرقت نیز در حضور مالباخته انجام شد ' .
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان خبر گفت : ' متهم با صدور قرار تأمین از سوی مقام محترم قضایی به زندان معرفی و پرونده نیز تحویل مرجع قضایی شد ' .
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.