به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ششم اسفند سال 95، فردی با مراجعه به کلانتری 135 آزادی گفت که توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراهش قرار گرفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و با توجه به وقوع سرقت های مشابه، پرونده به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
براساس این گزارش با انجام چهره نگاری مشخص شد که گروهی چهار نفره با استفاده از 2 دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی و آپاچی سفید رنگ اقدام به زورگیری از رهگذران بویژه جوانان می کنند.
یکی از مالباختگان گفت: ساعت 22 در محدوده میدان آزادی در کنار خیابان منتظر ماشین بودم که یک موتورسیکلت با 2 نفر سرنشین به طرف من آمد و همزمان یک موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ نیز با 2 سرنشین با فاصله کمی از آنها توقف کرد که مراقب اطراف باشند؛ یکی از سرنشینان هوندا از موتور پیاده شد و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی یک میلیون و 500 هزار تومان کرد و از محل متواری شدند.

*اجرای طرح مهار برای دستگیری سارقان
با توجه به زورگیری و سرقت های مشابه در محدوه غرب و شمال غرب تهران بویژه مبادی خروجی شهر در محدوده بزرگراه ها، طرح مهار در محدوده مذکور اجرا و در 26 اسفند مأموران کلانتری 140 باغ فیض در حین گشت زنی در محدوده میدان پونک به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی مشکوک شدند و به رغم دستور ایست پلیس، وی فرار کرده و طی یک تعقیب و گریز کنترل موتورسیکلت از دستش خارج و به زمین می خورد؛ «امیر . ر» ( 20 ساله) دستگیر، یک قبضه سلاح سرد از وی کشف و متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود.
براساس این گزارش با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از چهره نگاری و مواجه حضوری با تعدادی از شکات و مالباختگان، امیر به عنوان یکی از سارقان اصلی گروه چهار نفره زورگیر موتورسوار شناسایی شد.
امیر در اعترافاش عنوان کرد که با همدستی برادرش بنام ابوالفضل ( 21 سال) و 2 پسرعموی خود ( دو برادر ) بنام های پوریا (23 ساله) و محمد (18 ساله) اقدام به دهها فقره سرقت به شیوه زورگیری از افراد رهگذر در مناطق مختلف شهر تهران کرده اند.
با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از امیر، مخفیگاه سه عضو دیگر گروه سارقین در مناطق پیکان شهر و شهریار شناسایی شد؛ در شرایطی که دیگر اعضای گروه سارقان فامیلی ( پسرعموها ) با اطلاع از دستگیری امیر، از مخفیگاه های خود متواری بودند کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به دستگیری هر سه نفر آنها و کشف دهها گوشی تلفن همراه مسروقه و سلاح سرد از آنها شدند.
سرهنگ کارآگاه داود فـرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در مورد این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت به شیوه زورگیری گوشی تلفن همراه ، لپ تاپ و وجوه نقد و شناسایی دقیق متهمان از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان ، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و این 4 متهم برای انجام تحقیقات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
وی خاطر نشان کرد: از تمامی مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشنیان موتورسیکلت های طرح هوندا 125 مشکی و یا آپاچی سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.