حسن تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاکدشت، با اشاره به افزایش زاد و ولد در این شهرستان اظهار داشت: آمار متولدین نوزاد در شهرستان پاکدشت نسبت به سال گذشته تاکنون رشد 13/97 درصد افزایش را نشان می‌دهد که این موضوع جای بسیار خرسندی است.

وی افزود: اولین اسامی انتخابی والدین، برای نوزادان تازه متولد شده خود در شهرستان پاکدشت اسامی چون امیرعلی، امیرحسین، امیرعباس، محمدطاها، محمدحسین و علی برای نوزادان پسر و  نام‌هایی چون فاطمه، هلما، زهرا، باران و نازنین‌زهرا برای نوزادان دختر در پاکدشت را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان ثبت احوال شهرستان پاکدشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیّت تعویض کارت ملی هوشمند تصریح کرد: در سال 94 روزانه حدود پنج عدد کارت ملی در پاکدشت تعویض می‌شد؛ این در حالی است که در سال 95 این تعداد به روزانه حدود 200 کارت ملی تبدیل شد.

تقی‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: برتری کارت ملی هوشمند نسبت به کارت ملی سابق این است که کارت ملی هوشمند همانند یک کلید است که هویت فرد از طریق تراشه موجود در کارت هوشمند ملی احراز می‌شود که فقط دارنده کارت می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، که این موضوع از بسیاری از تخلفات جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه کارت ملی هوشمند قابلیت‌ جایگزینی تمام کارت‌های شناسایی را دارد گفت: کارت ملی هوشمند جایگزین مناسبی برای همه کارت‌ها از عابر بانک‌ها گرفته تا خدمات بیمه‌ای را شامل می‌شود، که به سادگی برای صاحب خود ارائه خدمات می‌دهد و این خدمات نیز زمانی محقق می‌شود که تمام مردم اقدام به تعویض کارت‌های ملی خود کرده باشند.

رئیس سازمان ثبت احوال پاکدشت در پایان اظهار داشت: شهروندان می‌توانند برای تعویض کارت ملی خود به پرتال صدور کارت ملی هوشمند به آدرس ncr.ir مراجعه کرده و اقدام به تکمیل فرم پیش ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/                                                      

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609324
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.