به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، رضا قدیمی اظهار کرد: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به عنوان متولی مدیریت آسیب های اجتماعی پایتخت مراکز مختلفی را متناسب با وضعیت جسمانی، روحی و روانی مددجویان که عمده آنان افراد بی خانمان و معتاد هستند، راه اندازی کرده است.
وی گفت: با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته، اواخر سال 94 و 95 متوجه خلائی در بحث ساماندهی، مهارت آموزی و بازگرداندن مددجویان به جامعه شدیم، براین اساس، برای نخستین بار موضوع راه اندازی مجتمع های مهارت آموزی و کارآفرینی بهاران مدنظر مدیریت شهری قرار گرفت.
قدیمی با بیان اینکه بهبودیافتگان پس از ترخیص از کمپ ها با هدف تکمیل دوره های درمانی از بعد روانشناسی و حرفه ای در مراکز بهاران حضور پیدا می کنند، افزود: بر اساس آمارهای موجود، سال گذشته 381 نفر تحت آموزش مهارت های حرفه ای قرار گرفتند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: بنا بر اظهارات خود مددجویان و مشاوره های مددکاران 222 نفر از مددجویان در گذشته صاحب شغل بودند و به دلیل اعتیاد در طول زمان کار خود را از دست دادند.
به گفته وی، با پیگیری مددکاران تمامی این افراد به طور تدریجی به شغل و پیشه گذشته خود مرتبط شدند.
قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نامگذاری سال 96 با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: با توجه به ضرورت بحث اشتغال و تولید ملی در شرایط امروز کشور تلاش می کنیم تا امسال برنامه های مهارت آموزی مراکز بهاران را با قوت بیشتری اجرایی کنیم.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: مراکز بهاران از ظرفیت بسیار خوبی برای بازگشت مددجویان به جامعه و احیای کارکردهای اقتصادی برخودارند.
وی گفت: تجربه یک سال فعالیت مراکز بهاران نشان می دهد که آموزش حرفه های خیاطی، مونتاژ و بسته بندی، کفاشی، سیم کشی ساختمان، تولید کودهای ارگانیک و قالیبافی به ترتیب بیشترین میزان شرکت کننده را داشتند.
قدیمی با اشاره به کارنامه موفق ترین مراکز بهاران در تهران اظهار کرد: آمارها نشان می دهد از حیث مهارت آموزی مرکز بهاران منطقه 12 و پس از آن مراکز منطقه 14، 9 و 17 عملکرد بسیار خوبی را داشتند.

*رسوبی بودن حدود پنج درصد مددجویان مراکز بهاران
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: حدود پنج درصد از مددجویان این مراکز «رسوبی» هستند به این معنا که نه خانواده ای دارند و نه در حوزه مهارت آموزی توفیقی کسب کردند.
قدیمی افزود: روند شناسایی خانواده ها و اقناع آنان برای پذیرش مددجو، تهیه اوراق هویتی و بیمه سلامت برای برخی از مددجویان اتفاق زمان بری است که نیاز به مشارکت و حمایت تمامی سازمان های مسئول دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.