مرتضی رحمانی موحد روزجمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه با تدابیر و تلاش های خوب اداره کل میراث تهران، هتل ها و موسسات تابعه در نوروز امسال شاهد افزایش اقامت گردشگران در پایتخت بودیم.
به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بعضی روزها تعطیلات نوروزی ، تهران یکی از شهرهای برتر در خصوص اقامت مسافران معرفی شد.
وی با بیان اینکه نباید در بخش گردشگری تهران نگاه کاسبی و درآمدی داشت، گفت: با توسعه نگاه فرهنگی و ظرفیت سازی پایدار می توان حضور گردشگران را همیشگی کرد.
رحمانی موحد با اشاره به اینکه باید در تهران خدمات گردشگری را ارتقا دهیم اظهار کرد: خدمات گردشگری را می توان وجود سرویس های بهداشتی در مسیر ها، زیر ساخت های لازم، ترافیک روان، بخش راهنمایی مسافر، معرفی جاذبه های گردشگری و پاک نگه داشتن و آلودگی نکردن را نام برد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: منطقه تجریش ، منطقه گردشگری تاریخی مذهبی و طبیعی استان تهران محسوب می شود چرا که وجود امامزاده صالح، طبیعت کوهستانی، موزه ها و کاخ های متعدد و بازار قدیمی در جذب گردشگر تاثیر گذاراست.
وی تصریح کرد: یکی از موفقیت های نوروز امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جذب و رضایت مسافران را می توان سطح فعالیت، حضور و مشارکت سمن ها(سازمان های مردم نهاد) برشمرد.
رحمانی موحد با اشاره به اینکه سمن ها(Ngo) خط مقدم در توسعه صنعت گردشگری به حساب می آیند خاطر نشان کرد: در دستور عملی که ابلاغ کردیم می بایست از گروههای فرهنگی، نهاد های مردمی و تشکل های تخصصی در امورگردشگری استفاده کنیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در اقتصاد مقاومتی ، نگاه توسعه متوازن در سراسر کشور نه در شهر و کلان شهرها بلکه توجه به روستاها است .
وی ادامه داد: یکی از ویژگی های توسعه گردشگری امسال خوب دیده شدن روستاهای کشور بود چرا که این مناطق میزبان گردشگران خارجی و هم داخلی بودند.
رحمانی موحد با بیان اینکه حدود 70 سمن گردشگری سازمان دهی شده در کشور فعالیت دارند افزود: توسعه سمن ها مبتنی بر ظرفیت موجود و محتوا آنهامی باشد.
وی با بیان اینکه دربحث سمن ها مهم آموزش، اقتدار و توانمندی آنها است گفت: سازمان های مردم نهاد در حوزه گردشگری کشور از جمله حوزه بوم گردی، طبیعت گردی و روستایی فعالیت چشمگیری دارند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.