به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام علی یونسی روز پنج شنبه در همایش در تداوم تدبیر و امید که در بوستان گفت و گو در حال برگزاری است افزود: دولت تدبیر و امید در سایه ثبات و عقلانیت؛ تولید و اشتغال در مسیر حرکت و اعتدال قرار دارد.
وی تصریح کرد: در انتخابات سال 92 مردم خواهان تغییر دولت بودند چرا که دولت قبل در مسیر بی اعتدالی؛ افراط گری؛ دروغ پردازی قرار داشت و مردم در انتخابات با حضور حداکثری دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند.
حجت الاسلام یونسی مردم ایران را مردمی آگاه و هوشیار اعلام کرد و تاکید کرد: در انتخابات اردیبهشت ماه نیز این دولت هیچ رقیبی نخواهد داشت و مردم نیز با انتخاب هوشیارانه خواهان ثبات این دولت هستند.

** انتخابات بزرگترین کار سیاسی است
دستیار ویژه رییس جمهوری ادامه داد: انتخابات بزرگترین کارسیاسی که یک ملت انجام می دهند و هیچ عملی سیاسی تر از انتخابات نیست.
وی با بیان اینکه انتخابات قدرت سازی می کند خاطرنشان کرد: انتخابات است که سرنوشت جامعه را تغییر می دهد و مهمترین موهبت انقلاب اسلامی برای مردم همین انتخابات است.
حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه یکی از علل سقوط رژیم ستم شاهی نادیده گرفتن انتخابات بود تاکید کرد: مهمترین علت این رژیم استبداد بود و با نادیده گرفتن انتخاب و نظر مردم، شاه فکر می کرد عقل کل است و نیاز به انتخاب و نظر دیگران نیست.
وی با بیان اینکه انتخابات قدرت را جابجا می کند و همه مردم را در سرنوشت خودشان شرکت می دهد یادآور شد: اگر انتخابات کم رنگ؛ جهت دار و کم نشاط برگزار شود استبداد بر جامعه مسلط می شود و هرجایی که استبداد مسلط شد اولین ضربه را به مردم می زند و بعد به خودش.

** انتخابات علت بقا دولت و ملت است
حجت الاسلام یونسی با تاکید بر اینکه انتخابات سرنوشت ساز است و مهمترین علت بقا دولت و ملت است افزود: به همین دلیل بود که حضرت امام(ره) در اولین اقدام سیاسی خود پس از سقوط رژیم شاه انتخابات را برگزار کرد.
وی با بیان اینکه انتخابات تمرین مردم سالاری است و آموزشگاه و دانشگاه دموکراسی است تصریح کرد: اگر انسانهای آزاده در کشور هم حق انتخاب و هم حق تغییر داشته باشند کشور برای همیشه بیمه خواهد شد و استبداد در کشور نفوذ نمی کند.
اولین همایش در تداوم تدبیر و امید به منظور بررسی عملکرد چهارساله دولت تدبیر و امید به همت مجمع مشورتی توسعه استان تهران روز پنجشنبه در سالن همایش های بوستان گفتگو برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.