به گزارش خبرنگار ایرنا, مرتضی رحمانی موحد شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از خادمان خدمات سفر نوروزی استان تهران که در هتل اسپیناس پایتخت برگزار شد افزود: طرح خدمات سفر از سال 92 در کشور آغاز شد که در این مدت چهار ساله بی نظمی ها و موارد غیر ساختاری از بین رفت.
وی گفت: در تعطیلات نوروزی دربرخی روزها تهران توانست در زمینه میزان رضایت مندی اقامت و ماندگاری یکی از10 استان برتر کشور قرار گیرد که این امربسیار ارزشمند بود.
وی با اشاره به اینکه تلاش دست اندر کاران سازمان میراث فرهنگی در مدت 4 ساله اخیر موجب افزایش بازدید مسافران از جاذبه های گردشگری و اقامت بود، اظهار کرد: سامانه ای از طریق ستاد های شهرستانی و استانی در کشور برای این هدف تشکیل شده است.
رحمانی موحد به میزان رضایت مندی و ثبت شکایت ها در خدمات سفر نوروزی کشور در سالجاری اشاره کرد و گفت: 42 هزار تماس از سوی شهروندان به سامانه 09629 انجام شد که تنها 270 مورد شکایت از ارائه خدمات بود که در این سامانه تلفنی ثبت شد.
وی ادامه داد: در آمارهای موجود طرح خدمات سفر نوروزی در کشور , شاهد افزایش 2 درصدی در اقامت مسافران از هتل ها, 13 درصدی هتل آپارتمان ها, 11 درصدی مهمانپذیرها, منفی سه درصدی کمپینگ ها, منفی 16 درصدی مدارس آموزش و پرورش و کاهش 30 درصدی در مسافر خانه ها بودیم.
رحمانی موحد به بحث گردشگری اشاره کرد و گفت: توسعه گردشگری در کشور با حرف انجام نمی شود بلکه با اقدام, انجام وظایف و همگرایی و همکاری تمامی دستگاهها محقق می شود.
وی افزود: رویکرد مهم دولت تدبیر و امید به واقع همگرایی و مشارکت همه دستگاهها در حوزه گردشگری بود.
تجلیل از خادمان سفر استان تهران با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران, رجبعلی خسرو آبادی مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان تهران, سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ و فرمانداران استان شامگاه چهارشنبه در هتل اسپیناس برگزار شد.
خبرنگار امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام 7247/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.