به گزارش خبرنگارایرنا، فرزاد هوشیارپارسیان روز سه شنبه در نشست تشریح عملکرد اقدامات ستاد گردشگری شهرداری تهران در نوروز96 اظهار کرد: 10بسته تور گردشگری در قالب شمیران گردی، قلب تاریخی تهران؛ عودلاجان، سه برج(برج های میلاد، طغرل، آزادی)، تپه های عباس آباد، تورهای باغ گیاه شناسی، دریاچه شهدای خایج فارس تا پایان فصل بهار با قیمت میانگین 20هزار تومان روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.
هوشیارپارسیان گفت: علاقه مندان از طریق سامانه 137، USSD *137*1396# می توانند از این تورهای گردشگری اطلاع پیدا کرده و ثبت نام کنند.
وی با اشاره به آماده سازی سه مسیر گردشگری بهارستان، امام خمینی(ره)، شمیران گردی به صورت پایدار ابراز امیدواری کرد: مسیرهای دائمی گردشگری تهران در پنج مسیر ایجاد شود.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به همزمانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و ماه مبارک رمضان در فصل بهار گفت: تورهای گردشگری متناسب با نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه و تورهای شبگردی متناسب با ماه مبارک رمضان در خردادماه برگزار خواهد شد.
هوشیارپارسیان با بیان اینکه در دنیا 30 نوع گردشگری وجود دارد که 27 نوع آن در تهران قابل اجراست، افزود: علاوه بر نشست های تخصصی تهران شناسی، برای برگزاری تورهای تهران گردی از نظرات مشاوران استفاده کرده و همچنین از متخصصان نیز دعوت می کنیم که نظرات خود را در این رابطه اعلام کنند.
وی گفت: تور حیات وحش و پرنده گردی با وجود 6 هزار نوع پرنده از جمله تورهایی است که در تهران قابلیت اجرا دارد و بر این اساس با همکاری مشاوان به دنبال راه اندازی تور پرنده نگری در پارک سرخه حصار هستیم که امیدواریم در آینده اجرایی شود.

*حضور بیش از 7هزار نفر در تورهای گردشگری نوروزی شهرداری تهران
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به استقبال شهروندان در تورهای گردشگری این ستاد در ایام نوروز 96 گفت: 7هزار و 230نفر در این تورهای گردشگری شرکت کردند.
سال گذشته 19مسیر گردشگری در ایام نوروز تعریف شده بود.
وی افزود: امسال 24 تور گردشگری در قالب یک روزه، نیم روزه، پیاده روی و سبز(دوچرخه سواری) در بافت تاریخی تهران تدارک دیده شد که براساس نظر سنجی های انجام شده 75درصد از گردشگران از تنوع مسیرها و قیمت پایین تورهای تهرانگردی رضایت داشتند.
هوشیارپارسیان با بیان اینکه براساس نظرسنجی های انجام شده سال گذشته 60درصد شرکت کنندگان در تورهای گردشگران شهرداری تهران از دیگر شهرهای ایران بودند،اظهار کرد:این میزان امسال 46درصد بود که نشان دهنده استقبال مردم شهر تهران از تورهای گردشگری است.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ضمن تقدیر از اطلاع رسانی رسانه ها در ایام نوروز گفت: براساس نظرسنجی انجام شده بیش از 60درصد مخاطبان از طریق تبلیغات میدانی و رسانه ها به جز رسانه ملی، با تورهای گردشگری شهرداری تهران آشنا شدند.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران از 25 اسفندماه95 تا 13فروردین ماه96آمادگی برگزاری یکصد هزار نفر تور گردشگری را داشت، اظهار کرد: بیش از 800 نفر پرسنل شهرداری تهران در مناطق22گانه شهرداری تهران آماده خدمت رسانی بوده و در برگزاری این تورها از ظرفیت 354 کانون گردشگری محلات استفاده شد.
هوشیارپارسیان با اشاره به برپایی 120غرفه اطلاع رسانی در سطح شهر تهران گفت: در این غرفه ها، 97هزار بسته تهران گردی برخلاف سال گذشته که رایگان بود امسال به قیمت یکهزار تومان فروخته و اشتغال زایی نیز برای غرفه داران ایجاد شد.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: گردشگران از طریق سامانه 137، سایت ستاد گردشگری شهرداری تهران به نشانیvisit.tehran.ir، سامانه USSD *137*1396# و برنامه تلفن همراه «تهران من» از تورهای گردشگری این ستاد و نحوه رزرو این تورها اطلاع پیدا کردند که استفاده از خدمات ستاد گردشگری شهرداری تهران در فضای مجازی نسبت به سال گذشته 80درصد افزایش داشت.
وی گفت: در ایام نوروز 23هزار و 400نفر با سامانه137تماس گرفتند که از این تعداد 14هزار نفر یکی از تورهای تهرانگردی را رزرو کرده و 7هزار و 230 در این تورها شرکت کردند.
هوشیارپارسیان افزود: تورهای سه برج (میلاد، طغرل، آزادی)، شمیران گردی، امامزاده یحیی(ع)، باغ گیاه شناسی بیشترین بازدیدکننده را در نوروز داشت.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: در مسیر شمیران گردی، خانه های قدیمی از جمله خانه علاءالسلطنه در نیاوران و خسروشاهی در جماران، سرای کاظمی و خانه دبیرالملک(اوقات فراغت) در منطقه12 و خانه تیمورتاش در منطقه11 با همکاری ارتش در میدان حر که مردم نمی توانستند بازدید کنند، بازگشایی شد و تا پایان فرودین ماه به صورت رایگان میزبان علاقه مندان است.
وی با اشاره به حضور 3هزار و 400 نفر از خانواده شهدا در تورهای رایگان گردشگری نوروزی شهرداری تهران اظهار کرد: یکهزار و 100نفر در محلات محروم و کم برخوردار نیز در این تورهای گردشگری شرکت کردند که شهرداری تهران 53 محله فقیرنشین و کم برخوردار شناسایی کرده و به خانواده این محلات خدمات ویژه ای ارائه می کند که برگزاری تورهای گردشگری رایگان یکی از این خدمات است.
هوشیارپارسیان با اشاره به افزایش 70درصدی استفاده مسافران نوروزی از کمپ های اسکان موقت شهرداری تهران گفت: امسال 11کمپ اسکان موقت برای مسافران علاوه بر امکانات اسکان، نصب دستگاه های ورزشی و سرگرمی و ارائه خدماتی همچون کارواش رایگان و... آماده سازی شد که 4هزار و 314 خانوار از خدمات این کمپ ها استفاده کردند.

*اتوبوس گردشگری 2طبقه پلاک گذاری نشده است
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به فعالیت اتوبوس های بدون سقف گردشگری در ایام نوروز گفت: اتوبوس 2 طبقه گردشگری (Hop-On Hop) با ظرفیت 51نفر در محور شمیران،2 مسیر تجریش-پارک وی، نیاوران و منطقه 12میزبان گردشگران داخلی و خارجی بود.
وی افزود: 2 اتوبوس کروک(یک طبقه بدون سقف) نیز در ایام نوروز،2 تا سه بار در روز به دلیل حجم زیاد تهرانگردان به ارائه خدمات مشغول بود.
هوشیارپارسیان شماره گذاری و نصب پلاک را از مشکلات اتوبوس 2 طبقه گردشگری عنوان کرد و گفت: این اتوبوس ها با مشارکت سرمایه گذار خارجی و داخلی وارد کشور شده و تمام استانداردهای محیط زیستی را دارد اما روند پلاک گذاری این اتوبوس 6ماه زمان می برد و تردد این اتوبوس در حال حاضر با هماهنگی پلیس راهو انجام می شود.
وی با بیان اینکه در فاز اول، پنج اتوبوس 2 طبقه گردشگری وارد کشور خواهد شد، افزود: در حال حاضر با توجه به مشکلات پلاک گذاری، یک اتوبوس وارد شده است.
هوشیارپارسیان با اشاره به آماده سازی هفت خودرو 9نفره در مسیرهای گردشگری با همکاری بخش خصوصی اظهار کرد: این خودروها نیازمند هماهنگی بین بخشی است که در صورت حل مسائل و ایجاد هماهنگی، خودروهای 9نفره برای نقل و انتقال گردشگران در مسیرهایی گردشگری همچون عودلاجان و مقصودبیک که امکان حضور اتوبوس وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.