رجبعلی خسروآبادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه های نوروزی مستقر در محورهای اصلی و مواصلاتی شهرستان به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد خدمات سفر اشاره و اظهار کرد: امسال با تعاملی که بین دستگاه های امدادی، خدماتی، انتظامی و دیگر نهادهای مرتبط وجود دارد، شاهد ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در استان هستیم.
وی با اشاره به 520 بازدید از مکان های پیش بینی شده جهت اسکان نوروزی و ایستگاه های مستقر در محورهای مواصلاتی از ابتدای سال جدید تاکنون، بیان کرد: اسکان های اضطراری و دیگر اسکان ها به همت شهرداریها، آموزش و پرورش، هلال احمر و ... در سطح استان پیش بینی شده تا در صورت وجود شرایط جوی نامطلوب، خستگی رانندگان و دیگر شرایط از مکان های پیش بینی شده استفاده کنند تا کمتر شاهد حادثه باشیم.
این مقام مسوول با بیان اینکه طبق اطلاعیه پلیس راه امسال کمتر شاهد تصادف در محورهای مواصلاتی استان تهران بودیم، بیان کرد: ستاد خدمات سفر از جمله ستادهای فعال در طول سال است ولی در ایام نوروز بیشتر فعال می باشد که امید داریم با تقویت این ستاد در طول سال نیز شاهد خدمات به مسافران باشیم.
خسروآبادی همچنین به شگل گیری تورهای مختلف تهران گردی در سطح استان اشاره کرد و گفت: این نهاد آمادگی لازم جهت حفظ و تقویت تورهای گردشگری در طول سال به ویژه در فصل تابستان را دارد.
وی ادامه داد: به رغم اینکه استان تهران نزدیک به 700 و شهر تهران 303 اثر تاریخی ثبت شده دارد و گردشگران می توانند از آن بازدید کنند اما برخی مکان های گردشگری و تاریخی بیش از دیگر مکانها به عنوان مسیر گردشگری معروف شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران خاطرنشان کرد: این نهاد در راستای تقویت بخش گردشگری و حفظ آثار تاریخی در سطح استان، از سرمایه گذاران حمایت می کند که طی سال گذشته شاهد استقبال خوب بخش خصوصی در این زمینه بودیم.

**400 مسافر نوروزی از امکانات ستاد خدمات سفر در شهرستان دماوند بهره مند شدند
ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند امروز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند، اظهار کرد: در راستای اهداف دولت تدبیر و امید، ستاد خدمات سفر با همکاری دستگاه های مختلف به ویژه انتظامی، اورژانس، هلال احمر، شهرداری و... فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه از آغاز دور نخست سفرهای نوروزی حدود 400 نفر از مسافران از مکان های پیش بینی شده ستاد در منطقه بهره مند شده اند، ادامه داد: با توجه به وجود دو محور مواصلاتی هراز و فیروزکوه این شهرستان هرساله با آمادگی بیشتر در خدمت مسافران نوروزی است که امسال نیز شاهد مراجعه مسافران از امکانات پیش بینی شده ستاد جهت اسکان و دیگر خدمات بودیم.
فرماندار دماوند بیان کرد: با توجه به پیش بینی امکانات کافی و گرمایشی در اسکان های موقت و اضطراری، از مسافران می خواهیم تا در صورت نیاز از امکانات استفاده کنند تا کمتر شاهد تصادف باشیم.
دماوند یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است که دارای ۱۸۳ اثر تاریخی و فرهنگی است و ۷۲ اثر ملی، فاخر و شاخص در این شهر موجود دارد.
خبرنگار:الهام حیدری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7246/ 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.