مجتبی عبداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هماهنگی شهرداری تهران، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی اقدامات مربوط به تجهیز و آماده سازی کمپ ماده 16(کمپ ترک اعتیاد اجباری) ویژه زنان معتاد متجاهر در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: این کمپ با کسب مجوز از سازمان بهزیستی و آماده سازی کامل به بهره برداری می رسد.
عبداللهی سامانسرای لویزان در منطقه چهار و گرمخانه چیتگر در منطقه22 را از دیگر مراکز شهرداری تهران برای نگهداری از زنان بی خانمان و معتاد عنوان کرد و گفت: در گرمخانه چیتگر با دستور قضایی زنان معتاد به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند که برخی از آنان دچار بیماری های هپاتیت و ایدز هستند.
به گزارش ایرنا، عبداللهی پیش از این اعلام کرده بود که کمپ ماده16 ویژه زنان معتاد متجاهر تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد.

*جمع آوری متکدیان زیر 15سال با مجوز قضایی
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه طبق قانون جمع آوری کودکان متکدی برعهده سازمان بهزیستی است، اظهار کرد: براساس برگزاری جلساتی با دستگاه قضایی، دادستانی و استانداری تهران، شهرداری تهران باتوجه به احساس تکلیف و وظیفه به صورت داوطلبانه، برای جمع آوری متکدیان زیر 15سال اعلام آمادگی کرده و پیش قدم شد.
وی گفت: شهرداری تهران با مجوز قضایی متکدیان زیر 15سال را جمع آوری کرده و با غربالگری و نگهداری موقت، آنان را تحویل سازمان بهزیستی می دهد.
عبداللهی با اشاره به ادامه داشتن طرح جمع آوری متکدیان از سطح شهر افزود: تمامی این افراد به یک مرکز منتقل نشده بلکه پس از غربالگری، افراد تبعه کشورهای دیگر، برای انتقال به کشورهای خود به نیروی انتظامی و افراد نیازمند به بهزیستی تحویل داده می شوند.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران آمار قابل ملاحظه ای از جمع آوری متکدیان دارد، اظهار کرد:جمع آوری متکدیان به این معنی نیست که آنان به طور قطعی از شهر تهران جمع آوری می شود بلکه احتمال دارد آنان بار دیگر بازگردند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره ارائه خدمات این نهاد به کودکان کار و خیابان گفت: کودکان کار، بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز پرتو زیرنظر شهرداری تهران نگهداری می شوند و خدمات آموزشی، تحصیلی، پیشگیری، روانشناختی و توانمندسازی در مقابل آسیب های اجتماعی به آنان ارائه می شود.
عبداللهی با بیان اینکه کمپ ها، مددسراها و سامانسراها در نوروز96 برخلاف سال های گذشته تعطیل نیست، اظهار کرد: با همکاری استانداری و فرمانداری تهران، افرادی که در این مکان ها نگهداری می شوند، همچنان در این مکان خواهند ماند.
وی افزود: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران نیز برای نگهداری و رسیدگی به نیازمندان و نگهداری کارتن خواب ها در ایام نوروز آمادگی دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.